Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppussing av Ibanez Destroyer II DT380


Anbefalte innlegg

Av og til lønner det seg å ha Finn oppe når man likevel er på EDB-maskinen. 

Denne dukka opp, jeg hadde fin dialog med selger og fikk den til en fin pris. Den hadde ligget i boden i 25 år og det bar den preg av. Den bar også preg av å ha vært flittig og kanskje ikke akkurat pent brukt, men strukturelt var den fin og den er stort sett original, bortsett fra Bridge pickup. Hals er i overraskende god stand og trengte ikke annet enn rengjøring og olje gripebrett. Frets er fine, den er spilt på men ingenting annet å gjøre enn en liten rens og polering. 

Jeg har ingen ambisjoner om å gjøre full restaurering her, den er tross alt 35 år og det synes jeg den skal få bære preg av, men hadde lyst å gjøre noe med de store sårene på kantene. Skraper og småhakk skal få vise. Den var også lettere modifisert med sort sprittusj, dette forsvant lett med litt aceton  (ja, jeg sjekket i trem-cavity om originallakken tålte aceton før jeg begav meg med fronten ;) )

Det kjekke er jo at denne er ikke hverdagskost og det er ikke mange av den. 

Her er en link om det er intr å lese litt mer om akkurat denne modellen: 

http://web.archive.org/web/20180824003003/http://thedestroyerguy.com/6string/DT-380.html

 

Legger ved litt bilder av det jeg har fått gjort i dag. 

Her er bildene fra selger: (om du leser dette, håper det er greit jeg bruker de, fikk ikke tatt egne før jeg begynte ;) )

895_1653303608.jpg

895_1526090255.jpg

 

Endret av germaniumkid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, askret skrev:

Den blir jo beintøff!

Takk. Den blir både beintøff og steinbra. 

Et lite dillemma er jo dette med pickup. Siden den er såpass sjelden, er jo originalitet å foretrekke. Samtidig var jo ikke dette en veldig dyr gitar. Om jeg skal bruke den selv, er det uansett uaktuelt å bruke mikker på 16k når jeg foretrekker halvparten. Hva tenker folk? Drite i og heller tenke på det ved et fremtidig salg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da ser jeg meg ferdig med denne. Ikke perfekt, men litt av poenget var jo å ta vare på patinaen og ikke gjøre total makeover og derfor ser det riktig ut. 

Fikk fatt på en original Maxon Humbucker, men satte i et sett med Railhammers jeg jeg hadde liggende.. 

Meget fornøyd, den både låter og spiller bra. 

IMG_20190513_204619.jpg

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kult! Tenkte med det samme jeg så trådtittelen, at det var en ren Explorer-kopi som Destroyer vel var først. (Ace...) Men den sitter godt den der! 😎 Bra jobba! (Savner forresten at det skjer noe på Youtube-kanalen til Panzer’s guitars!!! 😉)

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Audun skrev:

Veldig kult! Tenkte med det samme jeg så trådtittelen, at det var en ren Explorer-kopi som Destroyer vel var først. (Ace...) Men den sitter godt den der! 😎 Bra jobba! (Savner forresten at det skjer noe på Youtube-kanalen til Panzer’s guitars!!! 😉)

Straks ute ; )

Tok litt tid å finne form, farge og uttrykk. I tillegg tok teksting til engelsk litt tid. Skal få en kjapp korrektur på det, så er det bare å få den ut ,)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.