Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan engasjere flere medlemmer - (utskilt)


space

Anbefalte innlegg

Skal det vere attraktivt å spørre om ting må vi unngå svar/mentaltitet som: "Harru ikke gugel?" Veit ikkje om det er så utbredt her, men ser tendensen på nettforum generelt. Eit 20 år gamalt forum om 60++ år gamle ting har stort sett svar på alt, men det er vel kjekkare å diskutere litt?

Kanskje den som bidrar må tenke litt over korleis ein bidrar, reknar med trådar med bilete for eksempel genererer meir trafikk enn trådar med linkar osv.? 

</incoherent_rambling>

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å ha en god holdning når folk spør om ting som vi tar som en selvfølge. Synes Gitarnorge er ganske bra der, men vi har alltids litt å gå på. 

Angående det med å lage nye tråder. Noen forum jeg har vært på er litt strenge med det å lage nye tråder, at det liksom må være noe ordentlig gjennomtenkt, du må helst ha søkt gjennom forumet etter lignende tråder og heller bruke disse, osv. Det funker kanskje på store forum å ha en slik streng linje, men det blir noe annet med små forum. De siste par dagene har det jo dukket opp merkbart flere nye tråder her enn tidligere, både i gitarforumet og generelt. Det er herlig, og det er mer spennende å sjekke de nye postene. :) 

Håper vi kan få til et forum som tåler konkurransen fra Facebook-grupper i fremtiden!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skullkrusher skrev:

Angående det med å lage nye tråder. Noen forum jeg har vært på er litt strenge med det å lage nye tråder, at det liksom må være noe ordentlig gjennomtenkt, du må helst ha søkt gjennom forumet etter lignende tråder og heller bruke disse, osv.

Ja, jeg er også uenig i at man hele tiden skal søke i gjennom forumet for å finne informasjonen. Det er også veldig demontiverende for en ny bruker å bli møtt med dette i første svar.

Når man er søkende etter informasjon om noe, så er det ikke alltid at søket men har gjort har truffet den problemstillingen man selv har. Jeg har egentlig mange ganger vært forundret over hvor mange rare vinklinger man kan få på samme problemstilling, og hvor gode svar man kan få på et slikt forum.

Noen emner er gamle men like aktuelle, og tåler å bli dratt frem igjen. Mens andre f.eks  "Hva hører du på nå" med fordel kunne vært stengt hvert år. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søking fører også ofte til necrobumping av eldgamle tråder. Da ser jeg heller en ny tråd om emnet enn at noen graver opp noe gammelt rask.

Vet det er en del forum som autolåser alle tråder eldre enn et visst tidsrom på grunn av akkurat dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.