Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan engasjere flere medlemmer - (utskilt)


space

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Jeg er vanligvis tilbakeholden med å lage nye tråder . Trodde dette ble uglesett......så jeg poster en god del , men gjør det nesten alltid i eksisterende tråder .

Du kunne jo holdt liv i forumet med NGD-tråder alene :)

  • Liker 2
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

 

Jeg er vanligvis tilbakeholden med å lage nye tråder . Trodde dette ble uglesett......så jeg poster en god del , men gjør det nesten alltid i eksisterende tråder .

Jeg har ikke postet så mye her, men også jeg har kviet meg for å poste nye tråder i frykt for å bli arrestert. Hvordan er retningslinjene for det? for meg som relativt ny her på Gitar Norge, så synes jeg for eksempel Dagens småprat er en tråd som ikke gjør som mye nytte. Det er sikkert en kanal der en kan få luftet ut og får delt småting i hverdagen, men av og til er det ting som blir postet der som kunne ha fortjent en egen tråd. Nå drukner fort interessant innhold veldig fort, og man orker ikke scrolle, søke seg fram til innhold man var interessert.  Dette gjelder sikkert noen av de andre større trådene også, som dagens nedtur. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Audun skrev:

Det ble vel gjort noen framstøt mot noen av musikkforretningene i sammenheng med sponsing / reklame for en del år tilbake mener jeg å huske, og interessen var vel rimelig laber.

Ganske korttenkt av butikkene, når en tenker på hvor billig mange ting er å kjøpe på nettet, fra utlandet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ingengitarist skrev:

 Dagens småprat er en tråd som ikke gjør som mye nytte. Det er sikkert en kanal der en kan få luftet ut og får delt småting i hverdagen, men av og til er det ting som blir postet der som kunne ha fortjent en egen tråd. Nå drukner fort interessant innhold veldig fort, og man orker ikke scrolle, søke seg fram til innhold man var interessert.  Dette gjelder sikkert noen av de andre større trådene også, som dagens nedtur. 

Helt enig.

Det er mye som havner der som burde vært en egen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Virus skrev:

Ganske korttenkt av butikkene, når en tenker på hvor billig mange ting er å kjøpe på nettet, fra utlandet. 

Tja. Den gang var også medlemstallet og aktive brukere betydelig høyere enn i dag, men det sier jo alt om antatt reklameeffekt. Vi hadde jo også en egen tråd for forhandlere, og det var vel kun et par stykker som var aktive der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, space skrev:

Helt enig.

Det er mye som havner der som burde vært en egen tråd.

Ja, helt klart. Det er ikke bare at innhold forsvinner, men gode debatter starter ofte ut i fra spørsmål i tråder. Man må skille dette ut som egne emner. 

Det sies ofte at slike avsporinger fort dør ut og at emnet fortsetter som før, men det er nettopp kjernen i problemet. Ikke bare for oss, men google rangerer oss lavere.

Jeg blir litt irritert når jeg søker etter ganske elementære ting, som "kjøp av akustisk gitar" f.eks, der vi ikke kommer inn i søkeresultat, men freak forum kommer inn. Det sies at beste gjemmested på internett er side 2 på google.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kjell Iver skrev:

Ja, helt klart. Det er ikke bare at innhold forsvinner, men gode debatter starter ofte ut i fra spørsmål i tråder. Man må skille dette ut som egne emner. 

Det sies ofte at slike avsporinger fort dør ut og at emnet fortsetter som før, men det er nettopp kjernen i problemet. Ikke bare for oss, men google rangerer oss lavere.

Jeg blir litt irritert når jeg søker etter ganske elementære ting, som "kjøp av akustisk gitar" f.eks, der vi ikke kommer inn i søkeresultat, men freak forum kommer inn. Det sies at beste gjemmested på internett er side 2 på google.

Jeg kjenner ikke helt til hvordan Googlesøk funker; er det da tittelen på nye tråder som er avgjørende, eller det faktum at det er en ny tråd? Kan være greit med noen tips til oss dødelige om hvordan dette bør gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Audun skrev:

Det ble vel gjort noen framstøt mot noen av musikkforretningene i sammenheng med sponsing / reklame for en del år tilbake mener jeg å huske, og interessen var vel rimelig laber.

Det er trist at ikke de kan sponse med en tusenlapp eller to innimellom. 

Hvor mange ganger fronter ikke Gitarnorge-brukere mot utenlandskjøp og oppfordrer til å støtte forhandlere? Ser det stadig vekk. Det burde vært et mer gi-og-ta forhold og en interesse for gitarsjapper å ha et nasjonalt gitarforum. Det blir anbefalt både sjapper og gitarteknikere her hele tiden.

For eksempel betaler jeg ofte 200-500kr ekstra for en vare, for å slippe å kjøpe fra G4M og heller støtte norske forhandlere - til tross for manglende service og lang leveringstid. Mulig jeg er naiv og bør tenke litt annerledes fremover. 

Endret av Troll
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Troll said:

Det er trist at ikke de kan sponse med en tusenlapp eller to innimellom. 

Hvor mange ganger fronter ikke Gitarnorge-brukere mot utenlandskjøp og oppfordrer til å støtte forhandlere? Ser det stadig vekk. Det burde vært et mer gi-og-ta forhold og en interesse for gitarsjapper å ha et nasjonalt gitarforum. Det blir anbefalt både sjapper og gitarteknikere her hele tiden. 

Ja ... hmm ... 
Kunde kanskje være lurt å prøve igjen nå siden gitarnorge vel er det eneste norske gitarforumet på nettet ? 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, Kjell Iver said:

Jeg blir litt irritert når jeg søker etter ganske elementære ting, som "kjøp av akustisk gitar" f.eks, der vi ikke kommer inn i søkeresultat, men freak forum kommer inn. Det sies at beste gjemmested på internett er side 2 på google.

Sjette plass på Google på det søket for meg nå.

Det kan jo være en idé å lage sticky tråder med gode guider til f.eks kjøp av akustisk gitar. Forumet er første treff på "flytende tremolo" og "sette opp floyd rose". 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, juzzizhow skrev:

Er det ikke mulig å begrense antall svar per tråd ? 
Alt låse tråder etter X dager ? 

Er det noe poeng i det? Om man, som Kjell Iver sier, skiller ut avsporinger i egne tråder, lever hver tråd så lenge den har livets rett og det regulerer seg selv. Samletråder som skal femne om alt blir bare rot etter min mening. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, Ingengitarist said:

Er det noe poeng i det? Om man, som Kjell Iver sier, skiller ut avsporinger i egne tråder, lever hver tråd så lenge den har livets rett og det regulerer seg selv. Samletråder som skal femne om alt blir bare rot etter min mening. 

Poeng og poeng ja ... Hvis tråder blir låst etter X dager/innlegg blir det kanskje mindre samletråder om alt og ingenting ? .... 

Mener det har vært diskutert tidligere her inne ? Låse/slette 'dagens X-sak' tråder og starte på blanke ark en gang i blandt så vil terskelen for å ta avsporinger som en egen tråd kanskje være lavere ? 

Men å andre siden er det jo av og til litt gøy å bla 2-3år bak i tiden også ... ;)

Endret av juzzizhow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skilte dette ut som et eget emne fra "Hvordan kvitte seg med forumitter". Jeg har det litt travelt så usikker på om jeg fikk med meg alt.

Jeg syns det er mange gode forslag i dette emnet.

Jeg syns også at veldig mange tar eierskap til forumet og at det motsatte av hva gubbe skrev er realiteten.

Forumet er i høyeste grad i live, og det er jo faktisk veldig mange medlemmer som er innlogget over en gitt tidsperiode, og litt flere spennende emner så vil flere bidra tror jeg..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.