Web Analytics
Jump to content

NAD Marshall JTM 60

Audun

Recommended Posts

Denne hadde jeg for en god del år tilbake. Angret egentlig litt på at jeg solgte den. Vel, nå er den tilbake. En av de bedre Marshall-ampene på clean lyd, og tar pedaler godt. Vreng-kanalen er heller ikke ille. Forrige gang jeg hadde den, monterte jeg en pc-vifte under utgangsrør da de er montert horisontalt rett under printkort, og serien er kjent for problemer med overoppheting. Vifta er der fortsatt, og ampen funker helt strålende. Nå har jeg dog sett at noen anbefaler å heller montere en blikkplate over utgangsrørene, da det skjermer for varme som stiger opp til printkort, og samtidig lar røra jobbe seg gode og varme. Jeg vet ikke om det har noe for seg, men mulig jeg prøver det.

Denne er en '95-modell. Som indikert er ampen på 60W, med 12ax7 preamprør og EL34 sluttrinnsrør. Høyttaleren er en G12 Celestion Heritage.

33811993978_be9cd512e7_b.jpg

• Like 5

30 minutter siden, Birk skrev:

Grattis, bra lyd i den der, god crunch med clean volum på max.

(Var det du som kjøpte den av meg for ørten år siden?)

Det er vel ikke umulig. Mener den ble formidlet via forumet til Vintagegitar den gang det eksisterte.

• Thanks 1

7 minutter siden, Audun skrev:

Det er vel ikke umulig. Mener den ble formidlet via forumet til Vintagegitar den gang det eksisterte.

Da kan det godt stemme :) Mener jeg sendte den til trøndelag. Jeg kjøpte den ny i Arendal i ca '98, de hadde flere overliggere fra samme serie som ble solgt ut til kostpris.

7 minutter siden, Birk skrev:

Da kan det godt stemme :) Mener jeg sendte den til trøndelag. Jeg kjøpte den ny i Arendal i ca '98, de hadde flere overliggere fra samme serie som ble solgt ut til kostpris.

Da er det nok din gamle. :)

• Like 1