Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss: Elsk eller hat?


Affen

Anbefalte innlegg

Kanskje helt uviktig og kanskje kun min oppfatning, men jeg tror det kan være et poeng; Man kan kanskje si at Boss har vært litt "heldig" med å ha et design som har holdt seg veldig godt. Mens en del andre merker har laget pedaler som har sett utdatert etter noen år (som for eksempel Digitech), så har Boss alltid sett forholdsvis ok ut. Aldri kjempespennende, men heller ikke utdatert, og på den måten har de etablert/holdt en veldig tilstedeværelse i markedet. Selvfølgelig i tillegg til at de lager solide produkter som høres ganske bra ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si hat, men min begrensede erfaring med boss effekt pedaler er at de har sugd det som er av liv og glimt i øyet ut av de forsterkerne jeg hadde på den tiden så da røyk de av brettet og kom aldri tilbake... trodde en vending det var no gæli med forsterkerne... gamle rør (på nye amper) eller no... For all del, kan være at de vil funke helt knall med ampene jeg har nå, men så er nå mange av oss bygd slik at vi gjerne ikke returnerer til noe vi en gang var misfornøyd med...

Derimot veldig fornøyd med min Boss ES5 og de har jo Tube Amp Expander som virker spennende (men litt for mye for meg), Katana og mye annet snæks... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere her så hadde jeg noe Boss i ungdommen men feil bruk gjorde at jeg ikke brukte de på mange år.
Nå har jeg 4 Boss pedaler på brettet.
De kan være kjedelige av utseende men liker svær flate for å trykke inn effekten samt at knotter er lavere enn av/på noe som gjør at man ikke ufrivillig justerer på lyden.
Meget bra bruksdesign.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt Boss pedaler (bortsett fra en muliteffekt). Hvorfor vet jeg ikke for jeg synes boss virker som prima vare. Har testet flere som jeg synes er svært bra, men har av en eller annen grunn gått for andre merker (og har angret et par ganger)

En mulig forklaring på en del av hatet er at boss ofte er inngangsbiletten for mange inn i pedalverdenen. Dette er da ofte FØR de har en brukbar amp (typisk en kjip transistorkombo) og at de ennå ikke har lært seg å skru bra lyd. Derfor tror jeg at mange blir skuffa over Boss pedalen som skulle fixe ALT ikke leverer varene som forventet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er    vel litt over gjennomsnittet glad i Boss sine pedaler! BD-2 har alltid vært favoritten, men også stor fan av SD-1, MD-500 og ES-8 boksen! Og alle de andre....
Ser det ble 12 Boss enheter her, trodde egentlig det var flere... Har hatt mange andre også..
 

_DSC0985.JPG

_DSC0986.JPG

_DSC0983.JPG

_DSC0984.JPG

Endret av askret
  • Liker 4
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Truckstop Chuckie said:

Boss og fuzz er heller ikke greia. Hadde en av de sølvgrå FZ-pedalene (tror det var den med fire potmetere, hvorav to av de var 'stacked') og den var om mulig enda teitere enn Metal Zone. Godt mulig klassisk 'brukerfeil', men...

FZ-2? Den er en Univox/Shin-Ei Super Fuzz-klone og er verdt en god slump i dag. 

FZ-3 er helt anderledes, Tonebender-aktig silisiumfuzz.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2019 den 21.18, Truckstop Chuckie skrev:

Metal Zone syns jeg låter ræva uansett hva jeg prøver på. Nå er det noen år siden sist, men jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å skaffe meg en til for å teste ut.
Boss og fuzz er heller ikke greia. Hadde en av de sølvgrå FZ-pedalene (tror det var den med fire potmetere, hvorav to av de var 'stacked') og den var om mulig enda teitere enn Metal Zone. Godt mulig klassisk 'brukerfeil', men...

FZ-2 er jo awesome! Instant Electric Wizard. 

 

Edit: så ikke side 2 før jeg svarte 😐

Endret av Grohl
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har vel ingen erfaring med enkeltpedaler, da jeg aldri har vært så stor på den fronten. (Har et enkelt brett til punk-bruk, men uten Boss)

Har imidlertid brukt Boss GT-10 i mange år, og oppgraderte til GT-100 for et par år siden, og vært meget happy med de, og finner noe veldig tiltalende med enkeltpedalene, så om jeg en dag skal konvertere tilbake til amp og pedaler så kan det fort bli et Boss-heavy brett!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke behov for pedaler pga software, men syns likevel det er gøy å ha et pedalbrett å koble litt på. Bruker mest overdrives rett inn i software, og opplever at det noen ganger kan være bedre en nå bruke det som er innebygget. Alltid hatt sansen for Boss, mest fordi man har et stort utvalg til lav pris. Noen av pedalene er jo også perfekte plattformer for modding. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.