Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

In ear monitor


Anbefalte innlegg

Ønsker å gå til innkjøp av In Ear monitorer, men er usikker på hva som er bra og dårlig. Vi er et band på 4 stykk og har ikke råd til all verdens dyre duppeditter.

Har sett på disse: https://www.gear4music.no/no/PA-DJ-and-belysning/Tradlost-In-Ear-Monitorsystem-fra-Gear4music-Pakke-med-3-Mottakere/164T

Noen som har erfaring med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen erfaring med det settet direkte, men jeg vill vært forsiktig med å investere i et system der alle bandmedlemmene må ha samme miks. Alle har behov for å høre forskjellige ting i sin monitor (etter min erfaring, i alle fall).

Pakken var også mistenkelig billig... Mulig den fungerer bra, men jeg tror jeg hadde slitt med å stole på den i en gig-sammenheng.

Hva er hovedårsaken til at dere vil bruke in-ear?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel litt hva man betaler for. Gjelder nok for det meste, da åsså in ear eller vanlig monitoring.
Jeg hadde hoppa lett over den pakka du lenket til selv om jeg ikke har prøvd den. 
Til den prisen har jeg store tvil om at det fungerer veldig bra.
Gode in ears koster nok rundt 4k og oppover pr stk, samme med gode monitorer. 
Og som Naigewron sier, du vil ikke ha samme mix til alle medlemmene.

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Shure PSM 300-settet til opp i mot 10K. Selv der er det litt å ønske seg med det medfølgende 1-driver headsettet, enda jeg har fått støpt plugger. Vil tro at at et sett med en sender og tre mottakere til knapt 1500,- vil være kvalitetsmessig langt under noe som funker tilfredsstillende. Men jeg har ingen erfaring med nevnte sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har selv hatt en del. Og det jeg landet på til slutt var PSM300. De andre jeg gar prøvd styer mye, dårlig batteribakke løsning som gjør at batteriet mister kontakt når fjærene blir slappe osv osv. 

 

Hvis dere ikke har budsjett til å kjøpe inn ett skikkelig inn ear system, anbefaler jeg å spare de pengene og kjøpe senere til dere har større budsjett. Kjøper dere noe billig ræl nå, er det bortkastet penger dessverre. Snakker erfaring. 

Kanskje heller bare bruke kabel istedet for trådløs innear? Rett fra AUX utgangene til miksern? Fungere iallefall mye bedre enn billige trådløs systemer. Uansett trådløs, unngå 2.4ghz frekvensområdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2019 den 22.47, CastorFiber skrev:

Hvorfor bør man unngå 2.4 GHz? @Soundmannen

Det er fordi Wifi, mobil telefoner og mye andre utstyr bruker denne frekvensen. Det blir fort forstyrrelser hvis du er i ett bygg med mye nettverk og 2-400 personer som går med mobiltelefon. Har opplevd med 2,4Khz at trådløsutstyr mister signal og blir ustabilt. Med f.eks 823-832Mhz, 518-542Mhz, 606-630Mhz (osv osv) er dette frekvensområder som er laget for slike produkter og blir ikke brukt til andre nettverk. 

Endret av Soundmannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2019 den 15.10, Bjørn Sivertsen skrev:

Fordi vi tenker det kan være greit med plugger enn å ha høytalere. Vi finner få alternativer av høytalere som er små, bra og billig.

Disse er små, bra og nesten billig: https://www.gear4music.no/no/PA-DJ-and-belysning/LD-Systems-Stinger-G3-8-Active-PA-Speaker/1TW3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.