Web Analytics
Jump to content

relish gitarer

mislykketmusikant

Recommended Posts

jepp. hehe. ser ut til å ligge temmelig høyt. på den annen side, må man jo ta med i beregningen at en gibson r8 eller andre high-end solidbody gibsons ligger minst like høyt, og jeg vil påstå at man får litt mer for pengene her, når man tenker på det tekniske. gibson er vanvittig overpriset i utgangspunktet. disse er tross alt håndbygd i europa, har flotte materialer, og er proppet full av high.-end teknologi.

Edited by mislykketmusikant

6 timer siden, Naigewron skrev:

Snedig konsept, men hvor mange av oss bytter pickups så ofte at det rettferdiggjør kjøpet av en slik gitar? 

jepp, men poenget er jo i hovedsak at man slipper å ta med flere gitarer, om man kan bytte pickup kjapt istedet.

piezo, p90 og humbucker er jo ganske forskjellig, slik at man kan dekke behovet lydmessig, med en gitar, istedet for 3.

Føler behovet er større for å bytte mellom solid body/hollow og floyd/hardtail for min del, enn pickups. 

Arti ide, men lite pen og dyr kuriositet i så måte. Da betaler jeg heller for mye for en Gibson eller to ekstra altså :)

• Like 1
  • Thanks 1
  • Confused 1

5 timer siden, mislykketmusikant skrev:

jepp, men poenget er jo i hovedsak at man slipper å ta med flere gitarer, om man kan bytte pickup kjapt istedet.

piezo, p90 og humbucker er jo ganske forskjellig, slik at man kan dekke behovet lydmessig, med en gitar, istedet for 3.

Eller det finnes pickup der disse voicingene (og flere) er tilgjengelige i en og samme pickup... 

• Like 3
  • Thanks 1

Joda, men... Nei! Hadde gitaren sett ut som noe jeg ville hatt, så hadde vel fortsatt tanken vært litt far fetched... Men... Ideen er i det minste ikke helt ute. Hvor mye må en pickup moddes for at man kan bytte den slik, på sekunder?

På 25.4.2019 den 9.21, Endt skrev:

Er jo flere produsenter som har løst pickup swap på ulike måter.

Min favorit må nok være Dan Armstrong 🤘🏻

spacer.png

Så denne på "guitar of the day" ,Normans rare guitars , på jutuben. Det var et snedig system. Anbefaler guitar of the day, herlig nerdete.

• Like 1