Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

How to : Ekstrem low action S-Strat Floyd gitarer links ?


Anbefalte innlegg

Nå driver jeg til stadighet med disse Superstrat Floyd gitarene . Vaser vekk altfor mye tid.....

Noen få av de er veldig bra og spiller rent med ok sustain med strengehøyde nede på 1-1.2mm 15 bånd ( capo 1st bånd) .

Jeg har lett etter filmer/instruksjoner på dette , men finner bare " vanlige " oppsett filmer på Youtube .

Er dette noe " secret black art " greier som de innvidde holder hemmelig ?

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det hemmelige trikset du leter etter kalles 'fall-away'. Konseptet er enkelt, men å få det til er en helt annen sak..Har kommentert det i en tidligere post her på forumet.

  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Nå driver jeg til stadighet med disse Superstrat Floyd gitarene . Vaser vekk altfor mye tid.....

Noen få av de er veldig bra og spiller rent med ok sustain med strengehøyde nede på 1-1.2mm 15 bånd ( capo 1st bånd) .

Jeg har lett etter filmer/instruksjoner på dette , men finner bare " vanlige " oppsett filmer på Youtube .

Er dette noe " secret black art " greier som de innvidde holder hemmelig ?

 

 

Skjønner ikke helt spørsmålet.

Du lurer på hvordan justere action på FR, eller du lurer på hvordan du kombinerer ekstremt lav action med fravær av fretbuzz?

  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig uten fretbuzz ja . Floyd er enkel å få lav nok . Men å få gitarene til å spille bra med grei sustain , uten fretout ved bending på 3-4 halvtoner er ikke like enkelt .

Jeg har en del Jackson-Charvel- Kramer- BC Rich - alle USA som er meget bra . Noen ESP/Jackson  Japan er nesten like bra .

De fleste Gibson jeg har vært borti som er uten stort med slitasje på bånd takler like lav høyde stort sett . Jeg er imponert over kvaliteten til Gibson . Fender er ikke noe for meg - helt håpløst med 9.5 halsradius ( 7.25 er katastrofe) og jeg syns de varierer mye fra gitar til gitar .

Jeg justerer halsene veldig nær helt plane - kun med ørlite bue ned på tynneste strengen - justerer nut så lavt som går- sjekker at bånd er plane-fikser enkelte bånf hvis det trengs -  kroner  bånd ved behov og polerer de .

Noe jeg ser er at hals vinkel ( på de med skrudd hals) er noe jeg kunne lært mer om .

Plane alle bånd har jeg aldri gjort og har sjelden hatt behov for . Men en ting jeg lurer på er hvordan en har kontroll på at bånd har lik høyde etter planing .

Endret av Sugardaddy65
Lenke til innlegg
Del på andre sider

PLEK’a bånd og flat radius er jo en god oppskrift på lav action. 

Min grønne Suhr har PLEK-behandling og 9-12” radius, som ikke er superflatt, men den har den absolutte laveste action av alle mine gitarer. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, ebbe skrev:

Tror det hemmelige trikset du leter etter kalles 'fall-away'. Konseptet er enkelt, men å få det til er en helt annen sak..Har kommentert det i en tidligere post her på forumet.

Tror dette er noe av det  viktigste her . Truss påvirker lite nede på halsen og kan se at det ofte er nedenfor 12-14 bånd problemene er størst ja . Får manne meg opp og prøve å plane litt her . Men har  få billige gitarer å prøve meg på......

En kommentar : Any serious shred players have fall-away put into the last 6 frets of their necks. I run fall-away on all of my guitars and, as a result, I am able to run an action that is less than 1mm at the 12th fret on my Les Paul.

 

Endret av Sugardaddy65
Lenke til innlegg
Del på andre sider
37 minutter siden, CaptainSexy skrev:

PLEK’a bånd og flat radius er jo en god oppskrift på lav action. 

Min grønne Suhr har PLEK-behandling og 9-12” radius, som ikke er superflatt, men den har den absolutte laveste action av alle mine gitarer. 

Gibson Plek `er vel det meste - jeg vet ikke hva år de begynte med dette , men Gibson har kontroll på bånd . Jeg er sjelden borti Gibson med dårlige bånd . SUHR - Tyler- og lignende dyre USA gitarer regner jeg med er meget bra og kanskje de driver med dette fall away modding på det meste de bygger .

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Gibson Plek `er vel det meste - jeg vet ikke hva år de begynte med dette , men Gibson har kontroll på bånd . Jeg er sjelden borti Gibson med dårlige bånd . SUHR - Tyler- og lignende dyre USA gitarer regner jeg med er meget bra og kanskje de driver med dette fall away modding på det meste de bygger .

De som har laget plek maskinen har vel vurdert å gå til sak mot gibson, pga gibsons manglende vilje til å oppfylle alle krav for at en plekking skal bli bra, de har en standard innstilling og kjører gitarene igjennom, kontra hvordan man "skal" gjøre det, å justere å tilpasse for hver enkel gitar. Så en gibson plek er ikke nødvendigvis bra.

  • Liker 1
  • Takker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Er vel her spillestil/teknikk kommer inn. Fjøsteknikken min kommer nok til kort her. 

Det er nok de store, kraftige, arbeidskar hendene dine. Jeg kunne ikke kaldkvelt en gåsunge om så jeg ville det engang. 

  • Hehe 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • måtte fornye to av godplatene, etter at de gamle ikke lenger er verdt å spille av.
    • Her er den nye Laney Cub-Supertop Den er glimrende! Jeg er veldig fornøyd! Jeg fikk den torsdag. Det kommer tjukk og varm rørlyd fra den tilkoblet VOX kabinettet med en Celestion V-Type 70W høyttaler i 8 ohm. Nå skjønner jeg hva som er så bra med vrenglyden fra rør Det er noe eget med lyden. Når jeg har den i overdrive så bruker jeg 1W inngangen. Da går den fort i vreng på lavere lydnivå. Hvis jeg booster 15W inngangen med div. effektbokser så er det litt vanskelig å holde lyden ren   Med denne forsterkeren så går det fint an å spille med gitaren koblet rett inn (ingen effekter). Det er boost på forsterkeren, så det er lett å få den i overdrive.   Forøvrig så er den innebygde digitale? "fjærromklangen" god, men det kommer en ulyd da jeg har den på fullt nivå. Romklangen plasker fint, men den durer.   Rørene er av merket Ruby.    
    • Two-tone sunburst er nok min favoritt-finish for tida 😛 MiM’en (under) skal snart gjennom en Dave Murray-ifisering; nye pups, pickguard og knotter. Glær mæ! 
    • Ble invitert til å bli med på en Power Trip-cover av noen karer fra YouTube, i forbindelse med vokalist Riley Gales bortgang. Gjerne sjekk den ut, jeg synes den ble veldig kul!  
    • Wow, takk for alle tilbakemeldingene! Det betyr masse. Kommer en ny singel etter hvert, poster den helt sikkert her.   Når det kommer til produksjon så har vi løst det meste selv, foruten trommeinnspilling og mastering. Vi vurderte å bruke div. plug-ins for gitar og bass, men endte opp med å bruke forsterkere, noe jeg er ganske fornøyd med. Når man har et øvingslokale med god akustikk er det greit å bruke det til innspilling også.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.