Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pris på vintage Marshall JCM800


theLOB

Anbefalte innlegg

Jeg betalte 6000,- for en '83 JCM 800 2203 for ca. et år siden. Den er riktignok strippet for original tolex og kledd med usmakelig brun vinyl, men den var nettopp servet av proff ampdoktor med nye rør og gode greier, så jeg synes den var verdt prisen. Glimrende amp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, theLOB skrev:

Kanskje litt utenfor emnet, og gammel tråd, men: 

Hvor mye bør man ca. regne med å betale for brukte Marshall topper JCM800 (50-watt'erne 2205, 2204, evt. JMP/ JCM 2203) Vintage, altså ikke reissue. 

Når det kommer til JCM800 2204 og spesielt 2203, så spørs det litt på om den har horisontale eller vertikale inputs. 2203 fikk også en endring i filtering rundt 1985, som gjør den mer aggressiv. 2204 ble ikke endret på, men alle med horisontale inputs har PCB-monterte potmeter, som kan gjøre utføring av service ganske mye mer tricky. Når det er sagt, Silver Jubilee har PCB-monterte potmeter og går for svimlende priser...

Alltid vanskelig med verdi på spesielt pre-1980 Marshall, da de dukker så sjeldent opp. Lå en 2204 JMP fra 1977 ute en liten periode, for 14 000... Garantert en sjef amp, men ikke verdt 14 lapper. Til sammenligning kjøpte jeg nesten en lik i England for £800, så jeg tenker nok at en godt vedlikeholdt JMP eller tidlig 800 fort kan høste inn mellom 9 og 10 lapper. Senere 800 (horisontale inputs) har jeg sett for alt fra litt under det til betydelig under det. 

Hvis du har en spesiell amp i tankene, tror jeg det er lettere å vurdere hvis du sender over link til den aktuelle ampen :) 

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar! Har egentlig ikke én spesiell amp i tankene ennå, men lurer på om jeg prøver å finne en 2205. Har hatt det for en del år siden, og synes den var knallbra. Solgte den, og spiller egentlig ikke live mer, men har likevel lyst på en slik, tror jeg 🙂 Hvem vet... Ser at det ligger en til salgs på finn.no nå før 10.000, men mistenker at den pisen er litt i høyeste laget. Har dog ikke npe å sammenlikne med pr. nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.