Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender «Alternate reality»


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

Jeg blir både oppstemt og irritert av denne serien. Oppstemt fordi tenor-tele’n og XII-modellen er major GAS, irritert fordi jeg syns Fender er feige med de andre modellene og ikke tørr å ta steget fullt ut. Har hadde de hatt mye å vinne på å gjøre eksempelvis headstock mye mer freshere, noe annet enn string-through eller tune-o-matic. 

Den røde Meteoraen hadde fungert mye bedre i reverse-versjon. Med Jazzmaster-trem...

F5C8B1FC-311E-447C-8200-1B6A8FC0AAB2.thumb.jpeg.b126972297a0e4d3af0a8bed91e29a30.jpeg

Endret av Truckstop Chuckie
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være enig i utsagnet om at de kunne tatt den helt ut... men... Den Sixty-six'en though! 😍

Likte også Powercasteren godt, selv om jeg føler jeg har sett den gitaren før. 12-strenger har aldri appellert til meg, tenor-telen så bare weird ut, og Meteoraen synes jeg faktisk er direkte stygg. Hver sin smak though, og jeg må jo innrømme at jeg håper noen av "de store" kan tjene litt penger på nyskapning snart. De blir jo stort sett dømt nord og ned så fort de går utenfor 1950-standard, så det er mulig dette forsøket, som vi kaller halvhjertet, egentlig er et triks for å nyskape gradvis så folk faktisk henger med på notene og lar seg friste?

Uansett; det er ikke en ny revisjon av Strat, Tele og Jaguar. Jeg applauderer!

Endret av Duckling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Duckling skrev:

Kan være enig i utsagnet om at de kunne tatt den helt ut... men... Den Sixty-six'en though! 😍

Likte også Powercasteren godt, selv om jeg føler jeg har sett den gitaren før. 12-strenger har aldri appellert til meg, tenor-telen så bare weird ut, og Meteoraen synes jeg faktisk er direkte stygg. Hver sin smak though, og jeg må jo innrømme at jeg håper noen av "de store" kan tjene litt penger på nyskapning snart. De blir jo stort sett dømt nord og ned så fort de går utenfor 1950-standard, så det er mulig dette forsøket, som vi kaller halvhjertet, egentlig er et triks for å nyskape gradvis så folk faktisk henger med på notene og lar seg friste?

Uansett; det er ikke en ny revisjon av Strat, Tele og Jaguar. Jeg applauderer!

Halvhjertet ja, det er akkurat det jeg også opplever at det er. Meteora-modellen, med noen grep, kunne ikke vært så langt unna noe Dennis Fano kunne kommet med...

Sixty-six’en er det flere på offsetguitars.com og andre offset/shortscale-forum som har prøvd seg på før, så det er lite nytt de kommer med der. 12-strengere har vel «menigheten» etterlyst i all evighet. Merkelig at de ikke har gjort noe med den tidligere, men de sitter ofte på gjerdet og drøyer ting ut. Tok veldig mange år før de kom med en Bass VI-versjon som faktisk ble værende på markedet (Squier-varianten), så jeg tipper denne også blir værende (og forhåpentligvis dukker opp i Vintage Modified-serien til Squier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powercasteren var ikke dum, men generelt var det ikke mye her som stimulerte GAS-kjertlene. Den Jazz bass-Strat'en så ekstremt underdimensjonert ut. Kunne muligens vært kul hvis de ikke hadde krympet kroppen fullt så mye.

Men jeg likte disse bedre enn Parallel Universe-gitarene fra i fjor. Den eneste gitaren fra den serien som ikke var helt grusom (etter min ytterst personlige mening) var Thinline Super Deluxe, og den var jo egentlig noe som jeg glatt kunne sett fra Fender som en "ekte" Tele-modell.

Bilderesultat for Fender 2018 Limited Edition Tele Thinline Super Deluxe

Endret av Naigewron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.