Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hei


Anbefalte innlegg

Mann, trønder, straks 40 år. Jobber som vaktmester, prøver å være friluftsmenneske, kjører litt motorsykkel og liker en og annen gang å stikke nesa dypt ned i historiebøkene.

Har spilt gitar og sunget i garasjeband i ungdomstiden (heavy metal), i tillegg til noen få trubaduroppdrag tidlig i 20-åra. Men etterhvert ble gitaren og mikrofonen lagt bort, bortsett fra å være fast "husmusiker" på barneskolen der jeg jobba før.

Men utviklinga stoppet dessverre på 90-tallet, så det er mye å ta igjen..

Er "blodfan" av Rolling Stones. Ellers går det mye på Tom Petty (& The Heartbreakers,) nå for tiden, men er også glad i enkel heavy som f.eks Iron Maiden og TNT, samtidig som jeg liker litt fra de fleste sjangere.

Har siden 1995 beholdt en Washburn D10 (fullsize akustiskgitar), men den har dessverre blitt helt uspillbar de siste årene. Stolen har reist seg så det er himmelhøy action, i tillegg til at sal og oversal er utbyttet med noe plast-ræl - så det spørs om det blir prioritert. I daglig bruk er derimot en lettspilt 2006 Ibanez Talman TCM50 (smal akustiskgitar.)

For et par-tre år siden kjøpte jeg en brukt koreansk Ibanez RG270DX fordi den påminte meg om Ibanez EX360'en jeg kjøpte etter konfirmasjonen. Bytta tremolo til noe kina-greier fra Ebay, da var den stemt i toppen to måneder før den ble som før - forsto mindre av det da enn jeg gjør i dag... Får vel koste på den en kvalitets-tremolo etterhvert. Samtidig fikk/lånte jeg en lettspilt Fender-kloning av en bass som det står RockIt på.

Så når gitar-dilla på nytt tok meg skikkelig her i vinter, ble det først kjøpt en Ibanez GA5TCE nylonstrenger for å spille klassiske julesanger på, deretter anskaffet en telecasterlignende Ibanez Talman TM303M, en Vox MV50-AC mini gitartopp og et Harley Benton G212 Vintage kabinett. Bestilte opprinnelig en Ibanez AX120 (SG-kopi), men den gikk ikke å skaffe - ser nå at det ligger et par-tre ute på Ebay... Sikle...