Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til nybegynner gitar


sethvacn

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Evil_Caprino skrev:

Ja

RG470 er Japansk Ibanez . Den har edge pro bra kvalitet tremelo og de vanlig Japan V7/V8  pickups . Glimrende gitar og ser ut til å være i fin stand . Mange bytter bridge pickup til Dimarzio/Seymour Duncan for litt bedre lyd , men den orig. v8 er ok .

Kjør på !

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vurdert den EVH USA Wolfgang som Suggardaddy linket til tidligere. 

Selv kun eid billigversjonen fra Kina og Indonesio(eller Korea). Ekstremt lettspilt gitarer til svært lav pris. Har stor tro på USA versjonen. Den ligger ute til 5k, og det mener jeg er en meget god pris. Selger har rett i at disse går for mye høyere summer i utlandet. 

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Troll skrev:

Jeg ville vurdert den EVH USA Wolfgang som Suggardaddy linket til tidligere. 

Selv kun eid billigversjonen fra Kina og Indonesio(eller Korea). Ekstremt lettspilt gitarer til svært lav pris. Har stor tro på USA versjonen. Den ligger ute til 5k, og det mener jeg er en meget god pris. Selger har rett i at disse går for mye høyere summer i utlandet. 

Sorry, men den var stygg som juling 🤣🤣 Smaken er som baken, må like utseende på den syns jeg, sikkert en knallbra gitar da 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Troll skrev:

Jeg ville vurdert den EVH USA Wolfgang som Suggardaddy linket til tidligere. 

Selv kun eid billigversjonen fra Kina og Indonesio(eller Korea). Ekstremt lettspilt gitarer til svært lav pris. Har stor tro på USA versjonen. Den ligger ute til 5k, og det mener jeg er en meget god pris. Selger har rett i at disse går for mye høyere summer i utlandet. 

Har en peavey usa wolfgang selv .  Topp kvalitet , men relativt tykk hals i gorhold til Ibanez Jackson rtc . som ikke passer alle metal shreddere . Men den beste av  de gitarene jeg linket til . 

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/7/2019 at 8:58 PM, sethvacn said:

Sitter å sikler etter å begynne å spille, men jeg er en godt voksen kar (35). Er jeg for gammel?? 

Nei, du er ikke for gammel, men som alt annet som skal læres fra bunnen vil det gå trått i starten.  Jeg spilte litt bass og noe mer gitar i tenårene, men det viste seg at jeg skulle forbi 40 før jeg plukket opp bassgitar igjen.  Nå spiller jeg såpass godt på bass at jeg ihvertfall ikke holder hobbycoverbandet vårt tilbake, men brukte nok et år før det begynte å nærme seg noe (og det er sikkert 5 år nå siden jeg altså plukket opp bassen).  Dette er bare for å gi litt tidsperspektiv.  Det gjelder å sette seg realistiske mål å strekke seg etter hele tiden.

Lykke til!  Uansett hva slags instrument du velger å begynne med, så tilsier all erfaring at det ikke kommer til å bli ditt siste. 🙂

Edit: Ser at noen er skeptiske til Indonesia-produserte instrumenter.  Jeg for min del har hatt to Squier-basser (den ene har jeg fortsatt) og en Sterling by Music Man bass som er laget i Indonesia. Jeg har også en Fender Aerodyne som er laget i Japan.  Jeg synes alle disse instrumentene er meget gode (og jeg angrer faktisk litt på den Squieren jeg solgte, for det var en helt kurant P-bass, og om jeg kommer over en brukt tilsvarende, så vil jeg nok slå til). Instrumenter fra Indonesia kan gi mye for pengene. Japan-bassen er også god, men ikke bedre konstruert enn Sterling by Music Man Ray-34-bassen fra Indonesia.

Om det er Ibanez S521 du har lyst på, så kjøper du den.  Jeg tror en ting du gjør veldig riktig der er å gå for gitar med fast bro.  Mye lettere å holde stemt.  Vinglepinne-gitar kan du kjøpe senere når du mestrer grepskifter, riffs, soloer, skalaer og alt det andre.

Endret av sarge
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, sarge skrev:

Nei, du er ikke for gammel, men som alt annet som skal læres fra bunnen vil det gå trått i starten.  Jeg spilte litt bass og noe mer gitar i tenårene, men det viste seg at jeg skulle forbi 40 før jeg plukket opp bassgitar igjen.  Nå spiller jeg såpass godt på bass at jeg ihvertfall ikke holder hobbycoverbandet vårt tilbake, men brukte nok et år før det begynte å nærme seg noe (og det er sikkert 5 år nå siden jeg altså plukket opp bassen).  Dette er bare for å gi litt tidsperspektiv.  Det gjelder å sette seg realistiske mål å strekke seg etter hele tiden.

Lykke til!  Uansett hva slags instrument du velger å begynne med, så tilsier all erfaring at det ikke kommer til å bli ditt siste. 🙂

Edit: Ser at noen er skeptiske til Indonesia-produserte instrumenter.  Jeg for min del har hatt to Squier-basser (den ene har jeg fortsatt) og en Sterling by Music Man bass som er laget i Indonesia. Jeg har også en Fender Aerodyne som er laget i Japan.  Jeg synes alle disse instrumentene er meget gode (og jeg angrer faktisk litt på den Squieren jeg solgte, for det var en helt kurant P-bass, og om jeg kommer over en brukt tilsvarende, så vil jeg nok slå til). Instrumenter fra Indonesia kan gi mye for pengene. Japan-bassen er også god, men ikke bedre konstruert enn Sterling by Music Man Ray-34-bassen fra Indonesia.

Om det er Ibanez S521 du har lyst på, så kjøper du den.  Jeg tror en ting du gjør veldig riktig der er å gå for gitar med fast bro.  Mye lettere å holde stemt.  Vinglepinne-gitar kan du kjøpe senere når du mestrer grepskifter, riffs, soloer, skalaer og alt det andre.

👍👍 Sitter mer og mer med følelsen av at jeg ikke bør tenke så mye på at det bør være Japansk eller Indonesisk, man hører nok ikke forskjell i mine fingre de første årene uansett 🤣😆 Ja jeg vil ha fast bro til å begynne med, gleder meg til å dra til Evenstad musikk i morgen å titte og klå litt 😀

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sethvacn skrev:

👍👍 Sitter mer og mer med følelsen av at jeg ikke bør tenke så mye på at det bør være Japansk eller Indonesisk, man hører nok ikke forskjell i mine fingre de første årene uansett 🤣😆 Ja jeg vil ha fast bro til å begynne med, gleder meg til å dra til Evenstad musikk i morgen å titte og klå litt 😀

Fingrene hører kanskje ikke forskjell, men du trenger ikke være bilekspert for å ha preferanser innen bilvalg. Det er lov å kjøpe med øynene (og andre sanser) også. Det er vel akkurat det mange av oss forumister holder på med. Vi liker ikke bare å spille gitar, vi liker gitarer! 🙂

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, SunMaster skrev:

Fingrene hører kanskje ikke forskjell, men du trenger ikke være bilekspert for å ha preferanser innen bilvalg. Det er lov å kjøpe med øynene (og andre sanser) også. Det er vel akkurat det mange av oss forumister holder på med. Vi liker ikke bare å spille gitar, vi liker gitarer! 🙂

 

Ja jeg heller mer mot å kjøpe en indonesisk fra Evenstad musikk, da får jeg hjelpen jeg trenger om det skulle være noe, også kan jeg gnu på å kjøpe noe dyrt og deilig når jeg har blitt bedre til å spille. Var der i dag og klådde litt, fant ut at jeg likte de Ibanez modellene med tynn hals hele veien, noen hadde vesentlig bredere hals nær kroppen, og det kjente jeg at ikke føltes godt, mulig jeg tar feil og at det er bedre å spille på, men det føltes feil for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.