Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Obsidian wire verdt prisen?


Anbefalte innlegg

heihei! venter på telecaster delene mine men så begynte jeg å tenke på elektronikken! Har et par nydelige Bare knuckle pickups, men hvilke pots og diverse bør jeg bruke? har det så sinnsykt mye å si? Har sett obsidian wire sin 4way plate men den ligger på nesten en 1000-lapp, som er vanvittig dyrt for elektronikk! men kan det være verdt at man slipper å lodde? eller er noen vanlige pots og switches det beste? Gjerne kom med forslag på merket osv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en 1000-lapp burde de bruke PEC (militær spec) pots, men det regner jeg med at de ikke gjør... De dyreste potene jeg har brukt/bruker er RS spec CTS (du har sikkert hørt om 'RS kit), og de er helt knall. :) 

Hovedforskjellen på alle disse er taperen, altså hvordan de cleaner opp ampen, så hvis du er typen som bruker volum som mute-switch så vil jeg våge å påstå at 1000 kr for det kittet er rimelig bortkasta penger. Så det spørs jo egentlig på dét, og hvorvidt du er komfortabel med å lodde selv om det er verdt det ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RS kit er helt glimrende, men det er så vidt jeg vet, ikke noen forhandlere i Norge pr. i dag, og sist jeg sjekket, var frakten avsindig dyr fra RS Guitarworks.

Kan anbefale James' Home of Tone. Han bruker også CTS pots og paper in oil kondiser. Han fører også forhåndslodda kits:

https://www.homeoftone.co.uk/collections/fender-pre-wired-harnesses

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.