Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickup Les Paul


franknergaard

Anbefalte innlegg

Jeg har GFS Cruncht Pat i min Epiohone. Det låter bra! Som nevnt så er nok VEH litt mer passelig tyngre musikk. Det er ikke like bra som Seymour Duncan, men ganske nært og til en mye lavere pris. 

Går du for Seymor Duncan, kan jeg anbefale SH5 Custom hvis du liker det litt mørkt og fyldig, eventuelt SH6 Distortion hvis du vil ha det mer bright og sint. 

Seymour Duncan Blues Set låter helt fantastisk til klassisk rock og metal . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Endt skrev:

Satte nylig inn et sett med Iron gear sine Hot slag. Høy output alnico 5 pickuper som takler mye gain veldig bra. Veldig definert og tight lyd. Er godt fornøyd. Kostet vell ca 700 kr 

 

Må istemme at Iron Gear er veldig mye pickup for pengene. Jeg har et sett med Dirty Torque (SD JB klone)i bridge og Blues Engine neck. DT står ikke tilbake for de uttallige JB jeg har hatt opp gjennom årene, siden det glade 80-tall. Andre gitaren jeg har satt disse pickupene i og nok ikke den siste. Blues Engine er litt mer i "PAF-land".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreslått før, og foreslår igjen: Tonerider pickups. I to Epi'er satte jeg i Tonerider Alnico IV Classics, og ble veldig fornøyd. Jeg byttet også elektronikk, bare så det er sagt. Jeg betalte rundt 1000-lappen for settet begge gangene. Tonerider har også et par alternativ med høyere output. De har jeg ikke prøvd. Jeg påstår at Tonerider er bedre enn GFS (de har jeg også prøvd i et par gitarer), men ikke dårlige de heller, og definitivt bedre enn de fleste Epi OEM pickups. Jeg har dog ikke prøvd Epi sin Probucker som får en del skryt rundt om på weben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.