Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tone control på bridge pickup for Delux strat


Anbefalte innlegg

Hei, 

Har nylig kjøpt en Stratocster delux med "gilmour" mod på. 

Synes bridge picupen er litt for skarp og ønsker å koble den til tone kontrollen sammen med neck picupen. 

Sjekket et par instruksjoner på nett og loddet i vei. Men det virker som "gilmour" modden gjør at jeg ikke kan gjøre det på vanlig måte, for da koblet jeg sammen neck og bridge i paralell.. 

Noen som kan forklare hva jeg skal gjøre på å få tone kontroll på bridgpickupen? Se vedlagt wiring diagram. 

 

stratocaster.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant til slutt ut at jeg måtte lære meg dette skikkelig, og begynte å google hvordan 5-way switchen egentlig virker. Det er sikkert "barneskirenn" for de som har peiling, men jeg fant en veldig informativ video som anbefales til alle som ikke viste hvordan den virket: 

 

Fant også wiring diagram for min gitar her: https://support.fender.com/hc/en-us/articles/115000820386-Stratocaster-Service-Diagrams

Etter videre googling fant jeg endelig et wiring diagram for strat med 3 singlecoil, gilmour mod(7-way), egen tonekontroll for bridge og felles for neck og middle picup. Det var i en vido fra samme kanal på youtube. Meget bra kanal for diverse modifikasjoner av gitarelektronikk! 

Så etter en halvtime med loddebolt var jeg relativt spent på om gitaren virket som jeg ønsket...

Det gjorde den i aller høyeste grad, endelig kan jeg rulle av litt diskant på bridge picupen :)

Da jeg først var i gang, folierte jeg med alutape og installerte "kraft tone base plate" på bridge pickupen. Men mer om det senere.

 

 

 

7 way dual cap mod.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.