Gå til innhold
  • Bli medlem
Sinister

Sliter med A chorden

Anbefalte innlegg

Hei!

Har litt problemer angående A-chorden. Problemet er at den 3. fingeren berører såvidt the high e-string når jeg har plukket den og e-strengen spretter'' tilbake. Når den har 'sprettet'' tilbake så berører strengen der hvor jeg har markert rødt på bildet som er vedlagt. 

Har det noe å si om den berøres litt eller ikke? Bruker dette grepet: https://www.justinguitar.com/guitar-lessons/the-a-chord-bc-112 men har og prøvd denne men samme problem..: geAb4.jpg

Skjermbilde.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke uvanlig det der ! 
Jeg sliter med mye av det samme på diverse instrumenter med mine store pølsefingrer ! :)
Man lærer seg etter hvert 'workarounds' og diverse "juksegreper" ... 

Ellers er det som vanlig øving øving og øving som skal til ! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes mange måter å omgå problemet, og jeg tviler på at mange her spiller alle akkordene "perfekt". Selv dropper jeg som regel bare å spille E-strengen. :) Ellers er det bare å øve på det. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
22 minutter siden, juzzizhow skrev:

Er ikke uvanlig det der ! 
Jeg sliter med mye av det samme på diverse instrumenter med mine store pølsefingrer ! :)
Man lærer seg etter hvert 'workarounds' og diverse "juksegreper" ... 

Ellers er det som vanlig øving øving og øving som skal til ! ;)

Godt å høre vi er flere iallefall :) Virker nesten som at fingeren er for myk, så når jeg presser ned strengen så blir fingeren så lav og dermed gjør at e-strengen berør der jeg har markert, men det er kun en hypotese fra min side såklart. Men det at fingeren berører, er det noe folk vil høre når du spiller? Jeg selv hører det ikke så godt, bare merker det fysisk i fingeren.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer veldig an på hva jeg spiller, men oftest legger jeg bare pekefingeren over og lar være å spille på den lyse e-strenga. 

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)

'Play it like You mean it' så har det ikke noe å si om noen hører det eller ikke ! ;)

Jeg spiller ellers samme A grep med lange-, ringe- og lillefingeren ... Ie . 2-3-4 i stedet for 1-2-3 ! 
Mange veier til Rom eller noe ! :)

Eller så samme barrégrep som germaniumkid beskriver, noen ganger med lillefingeren på 5 bånd på lys E streng.

Endret av juzzizhow

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, germaniumkid skrev:

Kommer veldig an på hva jeg spiller, men oftest legger jeg bare pekefingeren over og lar være å spille på den lyse e-strenga. 

Jepp mange gjør dette ( spesielt med vreng) ,og demper tykk E med tommelen .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.