Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor ofte ryker egentlig strenger?


Henrk

Anbefalte innlegg

Hallo!

Sliter litt med ett problem. Jeg er vanvittig flink til å ryke strenger. Uansett hvilken gitar eller hvilke strenger jeg velger, så ryker de på en uke eller mindre. Det er ikke alltid den samme strengen som ryker, men det er oftest den nederste (1). Jeg har prøvd å spille løst, hardt, og alle mulige ting egentlig, men jaggu ryker de for det. I starten så røyk de ved hodet, det var vel mest pga min dårlige påsetting, men nå så har de begynt å ved festet nede i stedet.

Noen som har vært borti noe lignende, eller vet om noe jeg kan gjøre, vaner jeg kan skifte på eller noe?

I grunn ganske lei av å fly rundt i butikkene på jakt etter strenger støtt og stadig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er skarpe kanter der som gnager på strengene. Hvis det er den samme som ryker stort sett hele tiden så vil jeg tippe det er det som er problemet. Du kan jo sjekke om det er skarpe kanter og hvis det er det så kan du file dem ned. Hvis du har floyd rose eller lignende så TROR jeg vinkelen på den kan ha noe å si. Hadde feil vinkel på min for en tid tilbake siden og da røyk jeg en streng om DAGEN. Har ordnet feilen å nå ryker jeg omtrent aldri strenger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så det er mest sannsynlig gitaren det er noe feil med?

Tenker jeg tar den med til en sjappe i morra, så kan de folka der se på den. Må uansett inn og få meg nye strenger. Gitaren er en Gibson Epiphone Les Paul standard (aner ikke rekkefølgen). Tror ikke jeg tør å fikle så mye med gitaren noe særlig før jeg blir litt mer kjent med ting. Prøve å smøre på noe greier i morra og da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve meg litt frem i morra, røk akkurat en streng til jeg. :|

Ikke lett å spille gitar med streng 6,5,3, og 2. Blir kjedelig.

Merka foresten at den nederste 'justeringstingen' var litt løs, skal den være det, eller er den ødelagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve meg litt frem i morra, røk akkurat en streng til jeg. :|

Ikke lett å spille gitar med streng 6,5,3, og 2. Blir kjedelig.

Merka foresten at den nederste 'justeringstingen' var litt løs, skal den være det, eller er den ødelagt?

Tror det er helt normalt. Alle på min epiphone les paul er litt løse. Akkurat slik at man kan røre litt på dem altså. hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.