Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skiftet hardware på ES355 - Verditap?


Griffin

Anbefalte innlegg

Så, jeg har en sort Gibson ES355 VOS 2012 modell... ibenholt gripebrett.

Jeg synes krom/nikkel på sort er tøffere enn gull på sort så jeg skiftet ut all gull hardware. Dvs. pickupene er orginale, men de fikk nye deksel.

Jeg har lagt «gullet» i en eske i fall jeg skulle selge gitaren en gang i framtiden slik at jeg kan friste med at orginal hardware medfølger.

Men nå er jeg sugen på utstyr og har bl.a en Bigsby som kan selges. Hvor mye tenker dere (rent subjektivt) at gitaren faller i verdi ved at orginale ikke medfølger? Spiller egentlig liten trille om brukt markedsverdi er 25, 30 eller 40.000 føler jeg. Det er evt hva dere ville betalt for en slik gitar og hvor mye mindre når originaldeler ikke medfølger.

Prøver å ta en avgjørelse på om dette skal på markedet ☺️

 

6A731C71-9E9E-4AB3-85FE-AFEA7873A36C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er personlig enig i at krom > gull, og kan jo være at man treffer en kjøper som er enig og betaler bra. MEN akkurat en 355 skal jo lizzom være litt jålete, og tror det er veldig lurt å sette den i original stand ved et evt salg og heller selge krom hardware seperat. Solgte en bigsby på finn for et års tid siden, og fikk ikke bra betalt. Om du får 1000 eller 1500 for en i gull vet jeg ikke, men tipper du taper mye mer enn det ved et salg av gitaren uten dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med siste taler. Kjøpere av den type gitarer er gjerne litt mer tradisjonalistiske. Det er vel heller ikke veldig mye å få for brukt hardware. Men det er klart, hvis du ser for deg å beholde gitaren selv, betyr det jo ikke stort. Da er jo det viktigste hva du selv foretrekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte selge for å finansiere en Dirty Shirley amp for en stund siden... siden den ikke ble spilt så mye likevel. Var til og med innom 4Sound for en kjapp innbyttedeal... men mens jeg venta på svar fra de så spilte jeg en del på den iom at jeg regnet med den ville gå... og da oppdaga jeg hvor helt sykt digg denne gitaren er på alle måter og hvorfor jeg fikk lyst på og kjøpte denne gitaren i utgangspunktet... og siden har det ikke fått lagt seg så mye støv på den for å si det slik 😎

En kompis som er gira på og har litt erfaring med gamle vintage gitarer uttalte når han fikk testet den at den kjentes ordentlig gammal og vintage ut. Jeg må bare ta ham på ordet fordi jeg har ingen erfaring med skikkelig vintage gitarer og det låt positivt for meg 😁

Så nei, denne blir i mitt eie livet ut med mindre noen kaster kvalmt mye penger etter meg eller kemneren krever det... men om de to jentene mine som skal arve tenker det samme er litt tidlig å si noe om da hu eldste er to år nå nettopp 👶🏻 Da er det greit at de ikke sitter å taper masse penger fordi pappa skulle ha seg en fuzzpedal til 1500,- 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Peaceandloveandrocknroll skrev:

Det får være måte på å tenke langsiktig...

Ja, jo... får satse på at det er langsiktig 😂

Poenget var vel mer at det er dumt om gitaren mister 5000,- i verdi (f.eks) for å frigjøre en tusing i kapital. Pisse i buksa osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.