Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Feilsøking og fiks/lakk/halsbrudd på en gammel japaner! Suzuki ES-400


Anbefalte innlegg

Har ofte tenkt at sånn lakk / maling man bruker på modellbyggesett må være helt ok for småjobber på gitar! Humbrol Enamel heter den. Som på denne der det er noen flekker som må fikses. Svart blank på toppen, synes det ble helt ok. Denne er blank så det skal ikke være nødvendig med klarlakk. Blir nok verre på undersiden.... har en mørk rød farge som skal blandes med litt svart og tynnes... Da håper jeg å treffe tålig greit på den rødbrune baksiden.. Har noen trebiter å teste på!

DSC04492.JPG

DSC04493.JPG

Endret av askret
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2019 den 12.19, askret skrev:

Denne gitartypen har jeg prøvd meg på flere ganger tidligere, og har alltid endt opp med å selge... Får ikke formen til å passe meg, tror det blir for stort... Foreløpig er det sånn med denne også....

Du får gi lyd om du er intr i å bytte denne i feks den blå "superstraten" jeg har for salg her på forumet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, germaniumkid skrev:

Du får gi lyd om du er intr i å bytte denne i feks den blå "superstraten" jeg har for salg her på forumet ;)

Nja..... begynner faktisk å like denne, så den havner nok ikke på transferlista helt enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skuffende i dag etter det jeg trodde var siste lakkering... Ser ut som at kattene hadde herjet her i går kveld, så jeg var nødt til å slipe lett over med fineste sort papir for å bli kvitt støv, på begge sider! Da ble det ikke blankt og fint likevel... Jeg får vel ta jobben ved neste strengebytte å ha på noe klarlakk, ble så oppgitt i dag at jeg bare monterte alt!

DSC04505.JPG

DSC04504.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orket ikke vente lenger med denne... Innimellom febertoktene har jeg fått på klarlakk, og satt den sammen igjen. Nå vil jeg si meg fornøyd!
Bildene er med hensikt noe mørke, for det er ikke 100% i rett lys... men godt nok!

Slutt DSC04508.JPG

Slutt DSC04509.JPG

Slutt DSC04513.JPG

Endret av askret
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har gjort en fin jobb. Hvis gitaren er god ellers, ville jeg gjort et forsøk med bytte av pickups og elektronikk. Sikkert ikke veldig høy verdi på gitaren, men uansett moro hvis det låter og spiller bra. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg faktisk at lyden av disse pickupene er helt ok! Kanskje bare blitt vant med dem? Reagerer ikke på noe når jeg spiller på andre gitarer. Så da tenker jeg at den blir værende som den er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, askret skrev:

Nå synes jeg faktisk at lyden av disse pickupene er helt ok! Kanskje bare blitt vant med dem? Reagerer ikke på noe når jeg spiller på andre gitarer. Så da tenker jeg at den blir værende som den er!

Du skrev jo selv at du syntes lyden var grumsete. Derfor forslaget om å bytte pu`s og elektronikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.