Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Feilsøking og fiks/lakk/halsbrudd på en gammel japaner! Suzuki ES-400


Anbefalte innlegg

Plukket ut en pickup, der står det Patent Applied For, og made by et eller annet uleselig....

Målte litt på switchen, og det virker som det er den som fusker. Fikk såvidt lyd i bridge pickup mens jeg holdt på. Så det blir å skifte den.

2_Pickup cavity.JPG

3_PAF pickup.JPG

4_Bad switch.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått den sammen og spillbar! Har byttet pickup-switchen, limt volumknott, satt på nytt reimfeste, vasket og polert, og satt på nye strenger!
Da var det heldigvis bare switchen det var feil på, så en ganske enkel rep-jobb.
Målte pickuper til bridge 8.2K og neck til 8.4k. Lyden er jeg ikke helt overbevist om, låter nok litt grumsete.. Men om jeg har forstått det rett er dette Goto pickups til 10 dollar stykket, på 70-tallet riktignok, og da kan man kanskje ikke forvente det helt store!

DSC04483.JPG

DSC04474.JPG

DSC04477.JPG

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det halsbrudd-reparasjonen igjen.... Jeg liker ikke de to kraftige skruene som er satt inn, og er litt i tenkeboksen nå! Hva gjør man? Bare tar ut skruene og tetter hullene? Takknemlig for gode forslag! Bruddet virker solid nok, kan ikke se at noe beveger seg eller gir etter...

DSC04480.JPG

DSC04481.JPG

DSC04482.JPG

  • Liker 1
  • Forvirret 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det slik at bruddet er limt og reparert tidligere? Hva med å demontere skruene og plugge hullene med egnet treverk som limes ? på undersiden er det rom for forbedringer i allefall, så ikke helt god ut den  skjøten. etterpå sliper du flush og lakker pent over? Ellers synes jeg at gitaren ser riktig flott ut..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, halsbruddet ble reparert for minst 25 år siden....
Har nå tatt ut skruene, og erstattet dem med rundpinne som er limt i hullene. Skjært av over og under så godt jeg fikk til.
Har også pusset litt bak på halsen der det var skikkelig dårlig satt sammen. Krever litt tålmodighet, skal få til noen bilder senere, men det ser jo utrolig mye bedre ut nå som skruene er borte! (Iallfall på oversiden...)

Jeg må demontere tunere for å få den pusset og lakket fint, det får bli senere, nå vil jeg spille litt på den, det er jo en morsom og helt ok gitar!

Endret av askret
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gitartypen har jeg prøvd meg på flere ganger tidligere, og har alltid endt opp med å selge... Får ikke formen til å passe meg, tror det blir for stort... Foreløpig er det sånn med denne også....
Akustisk respons vurderer jeg aldri på en el-gitar..... Synes det er mer interessant hvordan det låter ut av ampen! Men uten å ha tenkt noe over det så låter den kanskje noe 'mer'  (volum) enn en LP gjør, men litt spinkel, også unplugged.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.