Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Hva er denne verdt?"-tråden


Troll

Anbefalte innlegg

Ser folk poster om verdier rundtomkring. Kanskje greit å ha en sånn tråd for de som er usikker på prislappen de skal sette på gitarutstyret sitt. 

Vurderer å legge min gamle Epiphone Les Paul Custom til salgs. Den her stor affeksjonsverdi, siden det var min første gitar. 

Hvor mye kan jeg få for noe sånt? 2.500kr? Den er mye brukt og har en del båndslitasje. Det er ikke merkbart for meg, men godt synlig hvis man ser etter det. 

2008 modell, Made in Korea. GFS pickups. Låter og spiller bra, men har sine bruksmerker. 

Kommer jeg til å angre mtp kost/nytte? 

 

20190217_201325.jpg

20190217_201420.jpg

20190217_201440.jpg

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var båndslitasjen jeg tenkte på som prisreduserende. En tusing i avslag, men så er gode GFS pickups også som jeg håpet på kan være litt attraktivt. Litt dumt å selge sin første gitar. Den kostet hele 7k da jeg kjøpte den i 2006. Men så ser jeg ikke helt poenget med å ha en gitar som jeg aldri bruker heller. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dumme med Epi LP er at de har blitt billigere og billigere, og kvaliteten på dem har fulgt samme trend. Det gjør at det er vanskelig å få noe igjen for de med noen år på baken, selv om de ikke helt kan sammenlignes med det som henger i butikken i dag.

Båndslitasje trekker ned. Det er dyrt å skifte bånd. Det er jo klart at GFS i en slik gitar er en oppgradering, gjorde det selv med en Black Beauty, og det ble en helt annen gitar. På den annen side koster jo ikke GFS- pickups noen formue, og det er ikke så ofte at man får igjen det man har betalt for andre pickups. Gitaren blir bare litt lettere å selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at det i en slik tråd er viktig at noen sier:

«den er verdt det noen er villig til å betale for den.»

For det er veldig hjelpsomt. 

 

Ikke selg den. Tror ikke du får så mye for den, og du kan angre senere. Jeg har min første gitar, en Rød Japan Squier Strat kjøpt i 93, selger den ikke!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idé til ny tråd? "Burde jeg selge denne gitaren" 😁

Jeg er enig, da. Du vil ikke få nok igjen for gitaren til at det er verdt det. Selv har jeg fortsatt min første el-gitar (jeg teller ikke Behringer-gitarpakken jeg hadde aller, aller først), en '01 Fender Double Fat Stratocaster. Den har også en god del båndslitasje (jeg spilte masse, og jeg spilte kun på den gitaren de første årene), så jeg tror ikke det lønner seg å selge den, selv om det hadde vært kult å brukt de kronene på en gitar jeg hadde spilt mer på. 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Troll skrev:

Tror jeg skal satse på refret, en gang i fremtiden når jeg har tid :)
Kanskje salg vil være en kortvarig glede. Fint med litt cash, men det blir brukt opp og glemt. 

Enig. Det er blitt litt sånn at gitarer under en viss verdi er det ikke stort vits å selge. Pengene bare forsvinner i det store intet uansett. Jeg er litt der med den sorte 570en jeg har liggende ute. Virker som om markedet er fullstendig mettet i prisklassen 3000-10000,-.... Helt umulig å få solgt noe. Nesten. 

Nå er ikke en sort 570 stort attraktiv heller, erkjenner jeg. 550en i Candy Apple red var lettere å selge. Samme årstall, men i kjipere stand. Vingler mellom å ville selge og å beholde. Det er jo en meget bra gitar til prisen, i den sjangeren.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Troll skrev:

Tror jeg skal satse på refret, en gang i fremtiden når jeg har tid :)
Kanskje salg vil være en kortvarig glede. Fint med litt cash, men det blir brukt opp og glemt. 

Cashen du kan forvente å få er så lite at det er ikke verdt det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.