Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hodetelefoner


Sinister

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Naigewron skrev:

Hvis du har et headsett med minijack og utgangen på forsterkeren er vanlig jack så trenger du bare en adapter. Koster en femtilapp på Clas Ohlson, Elkjøp, etc.

hosa-gpm-103-mini-jack-to-jack-adapter-hosagpm103-9fa.jpg

Tenkte ikke på at det finnes slike overganger, takk så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Naigewron skrev:

Hvis du har et headsett med minijack og utgangen på forsterkeren er vanlig jack så trenger du bare en adapter. Koster en femtilapp på Clas Ohlson, Elkjøp, etc.

hosa-gpm-103-mini-jack-to-jack-adapter-hosagpm103-9fa.jpg

Fikk tak i en slikt overgang som passet. Dessverre har jeg litt trøbbel med lyden som kommer i headsetet. Headsetet er egentlig beregnet for gaming, da det er en mikrofon, samt mute-knapp for mic på selve ledningen på headsettet. Når jeg holder nede muteknappen så får jeg god lyd, men så fort jeg slipper den, så blir lyden veldig lav og dårligere. Har prøvd å sette forsterkeren på maks,samt justeringene på gitaren. Har du noen erfaring rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MartheyG skrev:

Er det sånn (... hva blir det...) fire-delt jack som kommer ut av headsetet? Altså lyd og mic i ett? 

Typ: 

image.thumb.png.a5832d2c82bf31ed82e97a2bb45d5ce1.png

Litt usikker på hva du mener! 

Headsettet har en inngang på klokken (minijack),og den går det en ledning i som har en muteknapp. Mikrofonen kan tas av, men da får jeg ikke noe lyd i headsettet. Hvis jeg gamer, så får jeg fortsatt lyd i headsettet selvom micen ikke er tilkoblet, men det gjør jeg ikke når headsetet er koblet i forsterkeren. 

Slik er headsetet.

 

Vet ikke om jeg svarte på spørsmålet ditt, men.. prøvde så godt jeg kunne :)

Bilderesultat for astro a40 unpacked

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med en vanlig mini jack, uten muteknapp osv.

Om du skal kjøpe et nytt så kan jeg anbefale samson sr850c.

https://www.ljudia.no/produkter/hodetelefoner/halvapen/samson-sr850c

De er rimelige og veldig bra. 

Viss du skal ha lukkede headphones (mindre lyd i rommet, men kansje litt mer slitsomt å bruke i lengden) så er beyerdynamic dt770 et veldig godt valg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

tror han mente om du har bare en ledning fra headsettet til pc`en din, som har 3 ledere istedet for 2. da ser pluggen slik ut som martheyg  sitt bilde viser. kanskje det i tilfelle kan ha noe med lydproblemene dine. vil anbefale deg å ta med hodetelefonene til musikksjappa di, og se om de kan ha en overgang som passer bedre.

 

om du skal investere i nye, og har litt penger til overs, ville jeg også ha kjøpt beyerdynamic dt770. har brukt de på gitarforsterkere og elpianoer i flere år, og de skuffer aldri. mine ser ut som jeg har funnet de på skaraphaugen (er ikke spesielt forsiktig med slikt utstyr), men de funker fremdeles akkurat like godt som den dagen jeg kjøpte de. de er bygd for å brukes røft, og fremdeles tåle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.