Gå til innhold
  • Bli medlem
Fredrik Florelius

Verdi på JV-SQUIER

Anbefalte innlegg

Hei! Vet ikke om dette er riktig forum, men dere får unnskylde meg med at jeg er helt ny her.
Jeg har en "JV Squier strat" som jeg vurderer å selge (Serienummeret er Jv69906)
Slik jeg forstår det er disse gitarene forholdsvis ettertraktede og jeg lurer på hva dere tenker
er en realistisk pris å sette på den. 

Tusen takk for svar på forhånd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, tusen takk for rask respons. Ideen min var å finansiere en ny gitar med salget av squieren,
men det er vel tvilsomt at jeg får en gitar av samme kaliber for den prisen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er akkurat det. 

Jeg angrer innimellom på salget av denne, det var en kanon strat. 

Det finnes også andre varianter med JV serienummer , men de aller fleste som kom til Norge, var av typen 62 eller 57 reissue men det er varianter som er bedre spec`et med nitrolakk og slikt. Har også sett enklere varianter med mer moderne (i en slags åttitalls målestokk) varianter. Så sant du ikke har importert denne selv i nyere tid, antar jeg at den er omtrent som den gamle min eller den som er for salg. 

En kan jo prøve seg utenlands men spør du meg er Buy It Now prisene på feks eBay på disse, urealistisk høye. 

En kan kanskje få en pekepinn ved å følge denne som det faktisk er budgiving på, noe som kan gi en mer realistisk pekepinn på reeell verdi utenlands. 

https://www.ebay.com/itm/Fender-Squier-JV-Vintage-Stratocaster-1982-84-Electric-Guitar-MIJ/254109668555?hash=item3b2a1dd4cb:g:NEAAAOSwVN1cWKCH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg solgte en tidlig 90 s Japan Squier i strøken stand for 2500,- for ca. 2 år siden . Det var nesten umulig å få solgt .Stod ute i mange mnd på Finn . Problemer er nok ikke at de er dårlig kvalitet , men Fender folket  må ha Fender på headstock . Alle tror jo det er en dårlig Kina gitar hvis det står Squier på headstock .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutter siden, Sugardaddy65 skrev:

Jeg solgte en tidlig 90 s Japan Squier i strøken stand for 2500,- for ca. 2 år siden . Det var nesten umulig å få solgt .Stod ute i mange mnd på Finn . Problemer er nok ikke at de er dårlig kvalitet , men Fender folket  må ha Fender på headstock . Alle tror jo det er en dårlig Kina gitar hvis det står Squier på headstock .

Tidlig åtti er en del hvassere enn tidlig nitti ;)

JV og SQ har en tilhengerskare av en grunn for å si det slik. 

Ligger en rød tidlig nitti ute for 4 nå. Helt sikker verd det, men tviler på han får det for den. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.