Gå til innhold
  • Bli medlem
Affen

NGD Gibson Firebird Studio Pelham Blue

Anbefalte innlegg

Deilig gitar, men blir ikke helt venn med de keramiske pupsene. Mulig de ryker.

20190208_182644.jpg

• Liker 14

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minute ago, Troll said:

Den fargen der 🤩😃

Sexy som fy! Og lukter godt :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutes ago, Virus said:

Gratulerer! Flere bilder, takk. 

Fikk bare lasta opp ett og ett, men ok :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Firebird er for meg, Firebird pickups eller P90s og tjukkere plank i neckthrough-konstruksjonen enn vingene. Men Pelham blue er en suveren farge! Tipper også den blir mer tiltalende for deg med andre pickups. 🙂

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordelen med humbuckere, er at utvalget er ganske bra! :) I tillegg har det vist seg for min del ganske enkelt å få solgt Gibson humbuckere på finn. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Firebird er en av favorittene mine :) Er det 496R/496T pickups som står i denne?

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 hours ago, Audun said:

Firebird er for meg, Firebird pickups eller P90s og tjukkere plank i neckthrough-konstruksjonen enn vingene. Men Pelham blue er en suveren farge! Tipper også den blir mer tiltalende for deg med andre pickups. 🙂

Liker faktisk denne bedre enn de "standard" firebird modellene. FIrebird pups liker jeg ikke så godt, P90 er aldri feil dog ;)
Ja må ha inn noen alnico i stedet for de keramiske som er i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
32 minutes ago, el_roffo said:

Firebird er en av favorittene mine :) Er det 496R/496T pickups som står i denne?

495r/t. Selges visst ikke løst, kommer kun i gitarene. Keramiske. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 hours ago, Troll said:

Fordelen med humbuckere, er at utvalget er ganske bra! :) I tillegg har det vist seg for min del ganske enkelt å få solgt Gibson humbuckere på finn. 

Lagt dem ut på finn, vet ikke om 1700 er for stiv pris for settet? La dem ut her og.
Noen erfaring med DiMarzio til Gibson?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solgte hvertfall et sett med 57 classic til 1200kr her på forumet nylig. 

Solgte et sett med burstnucker 1 og 2 til 1200kr på finn, tok et par timer. Så fikk jeg 500kr for en zebra burstnucker også før jul. 

Ser mange sliter med å selge for over 600kr pr stykk for de populære modellene. Tror 495 er litt mindre verdt enn burstbucker og 57 classic 😊 ville begynt med 1200 for settet 😊

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 hours ago, Affen said:

495r/t. Selges visst ikke løst, kommer kun i gitarene. Keramiske. 

Skrev feil, 496 er det ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Audun
      Legger ut noen bilder av mine redskaper for moro skyld. Ikke så veldig fancy, men det gjør jobben og vel så det!
      Gitarer:
      Gibson Customshop Les Paul R-8 VOS 2006 mod. (RS-Kit, mapleflame mod, TonePros bru og tailpiece)
      DSC_6292
      Gibson Customshop1960 Les Paul Special VOS 2006 mod. (RS-kit, TonePros locking studs, Grover tuners)

Gibson USA Explorer  2005 mod, (Gibson Classic ‘57 humbuckers, CTS 500k pots og Emerson cap)

Fender Telecaster am. std 1995 mod. (CS Twisted Tele i neck og CS Broadcaster i bridge. 4-veis switch og fasevender)

Fender Stratocaster Jimmie Vaughan 2005 mod. (RS-kit og ny 'aget' plast + mint brett)

Fender Telecaster Baja (Pågående Micawber-mod. RS Kit, Fender CS Nocaster i bru, GFS Humbucker i hals. Brass sadler.)

Greco 'Grecobird' Firebird-kopi - ca. mid. '80.  Faber aluminium tailpiece og bru med brass sadler.

Gibson ES-335 2013 mod. RS-kit, ettermontert Bigsby, og planlegger ABR-1 bridge conversion.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Flying-V 2016 mod. CTS pots og Tonerider pickups.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Explorer 2016 mod. CTS Pots og Tonerider pickups.

Larrivee D-03 Mahogny

Yamaha 12'er

Ibanez Performance - noen og '80

Amper:
      Ceria Tone JTM 45. Eidebygd kab m/ Greenbacks:

1983 Marshall JCM 800 2205 m/ 1987 Marshall Silver Jubilee kab - Celestion V30

KMD GV100 head (uten bilde)
      Effektbrett: TC Electronics Polytune tuner, Boss Wah, Der Screamer TS-9/808 klone satt sammen og moddet av kristoffereide her på forumet, Tonebone Trimode, T-Rex Comp Nova, Fulltone Fatboost-3, Boss Re-20 Space Echo og mottaker for Line 6 Relay G-30. Montert på T-Rex ToneTrunk brett.

• Av Audun
      Da har Explorer'n ankommet og jeg har såvidt begynt å gjøre litt småtteri. Noen stygge groper i treverket ved "albueområdet" der det også var merker etter lim e.l. Fikk renset bort limrestene og polert opp, så det ble seende greit ut på avstand. På pickup-coverne er det tydeligvis gjort et forsøk på "selvrelic" med skrujern e.l. så her skal jeg få tak i noe fint sandpapir eller pussepads og heller matte de ned.

Måtte polere opp bånd, og olje gripebrett, selvsagt.
      Tørt treverk:

Gripbrettet ble pent:

Så var det elektronikken. Er den original? Vet ikke om Gibson har brukt minipots. Har i så fall aldri hørt om det... Pickupene er i hvert fall Classic '57s, så da er det bare å bytte elektronikk. Det har jeg heldigvis liggende.

Cracking on...
    • Av CastorFiber
      Ser det er flere poster om dette på forumet allerede, men tenker det er verdt en egen tråd.
      Det er mange kilder som har dette som en nyhet, jeg har bare valgt en av dem.
      https://www.musicradar.com/news/gibson-files-for-bankruptcy

• Av SunMaster
      Nå vet jeg jo at disse har vært diskutert opp og ned i mente. Jeg syns de var litt artige, og når jeg satt dem til max følsomhet klarte de å stemme gitaren ganske bra. Men over tid stusset jeg jo på at strengene hele tiden sank. Sånn en liten justering hver 20-30 minutter eller noe. Jeg har jo andre gitarer som ikke har dette problemet (am fender deluxe, esp eclipse++), men tenkte at det var disse problemene med å holde stemmingen som Gibson er så beryktet for som var saken. Selv om jeg har satt in en tusqxl.
      Så røyk den ene robotuneren, og jeg bestemte meg for å kjøpe noen locking tuners som jeg kjenner fra før.

Og... helt utrolig, jeg har en SG som holder stemminga like godt som de andre gitarene mine.  Det tok meg ett år å lære å hate g-force ?
    • Av SunMaster
      Har en 2015 SG med den en smule forhatte "mekanikken" der en av motorene har tatt kvelden. Har ikke tenkt å reparere dem (heller en rituell ofring på et bål), men trenger noe å erstatte med.

Hvilken låsbar mekanikk kan jeg putte rett inn uten å finne drillen?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.