Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny versjon 4.4 6 februar 2019


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

20 minutes ago, Kjell Iver said:

Kan det se ut som at de emnene med ÆØÅ i som er mest trege?

 

Fikk ikke fremprovosert treg lasting her, så jeg åpnet noen tilfeldige emner i incognitomodus for å sjekke om cookies og slikt kunne ha en effekt. De store emnene fra Generelt-forumet fikk jeg ikke åpne uten å være logget inn, men så klikket jeg på denne. Den tok relativt lang tid å laste, og ÆØÅ ser i alle fall ut til å være et problem her.

image.thumb.png.7652c68642ef27147f875397dcb46326.png

 

Har aldri hatt problemer med ÆØÅ i nettleseren tidligere. Åpnet et par andre norske nettsteder i samme incognito-sesjon og der viser ÆØÅ helt fint, uten problemer.

 

Edit: Klarer ikke å fremprovosere det en gang til. Når jeg refreshet emnet kom ÆØÅ frem uten problemer.

Endret av Naigewron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Naigewron said:

 så klikket jeg på denne. Den tok relativt lang tid å laste, og ÆØÅ ser i alle fall ut til å være et problem her.

Akkurat det der var et mysterium.. Har forsøkt to nettlesere i incognito, men det ser veldig OK ut. Hvilken nettleser benyttet du der?

image.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Kjell Iver said:

Kan det se ut som at de emnene med ÆØÅ i som er mest trege?

 

Jeg tviler veldig sterkt på at det er tilfelle. Databasen i bunn (MySQL) skal ihvertfall ikke ha noen problemer med norske tegn, uansett hvilket tegnsett som blir brukt.

Fikk fanget en treig sidelastning i Chrome Dev tools: 

1688906742_Dagenssmprat-Generelt-Gitarnorge2019-02-0815-53-27.thumb.png.add6c30db2846a586fd6bba9271f7ea1.png

Det er serveren som bruker 19 sekund på å svare, og ikke klientsiden som henger. Tror derfor at det kan utelukkes at det har noe med nettleseren å gjøre. 

Problemet er veldig sporadisk, og det går kjapt igjen når jeg trykker på reload. Det kan tyde på at det ikke er satt av nok ressurser til cache, eller at cache maskerer et underliggende problem.  Det første jeg ville ha sjekket er om MySQL er konfigurert med nok RAM til indeks og cache. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å klikke meg rett inn på "Elektrisk gitar"-delen av forumet, da dukket bare denne error-meldingen opp: 

image.thumb.png.735d37d4b8ab92e7b7c4672200035763.png

@Kjell Iver

Prøvde å klikke på et par av de andre forum-kategoriene, og de virket. 

Edit: Kan det ha noe med at en "Gjest" nettopp postet der? 

image.png.377b9cd57dde7dfc183281ef7d2b5cac.png

 

For klikker jeg på den posten, så dukker bare dette opp: 

image.thumb.png.c18bdbd649c97b614c553616b973cc04.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja godt observert. 

I den nye versjonen kan gjester skrive poster før de registrerer seg. Når vi hadde dette aktivert fikk vi en lignende hendelse. Jeg skrev en bug- rapport på det, men den ble avfeid som mer eller mindre brukerfeil. 

Så jeg aktiverte det igjen og nå er det bekreftet. Har slått det av nå

 

9 timer siden, MartheyG skrev:

For klikker jeg på den posten, så dukker bare dette opp: 

 

Det emnet Jokke hr smith,  ligger ikke i elektrisk gitar. Gjør saken enda mer merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kjell Iver skrev:

Ja godt observert. 

I den nye versjonen kan gjester skrive poster før de registrerer seg. Når vi hadde dette aktivert fikk vi en lignende hendelse. Jeg skrev en bug- rapport på det, men den ble avfeid som mer eller mindre brukerfeil. 

Så jeg aktiverte det igjen og nå er det bekreftet. Har slått det av nå

 

Det emnet Jokke hr smith,  ligger ikke i elektrisk gitar. Gjør saken enda mer merkelig..

Det fikset seg riktig nok en time-isj etterpå, så jeg kom inn på elektrisk gitar, men fremdeles ikke det gjeste-innlegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh... amerikansk server., american way of doing things.. For en uke siden fikk jeg mail om at kredittkortet var utgått, og jeg la inn et nytt et og slettet det gamle.

I dag, uten å prøve å belaste det nye kredittkortet, stengte de ned hele dette nettstedet. Vet ikke om noen oppdaget det, men kan ikke si annet enn at jeg ble irritert

angry computer GIF

 

  • Liker 1
  • Hehe 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... når jeg nå går inn på forumet på pc (w10, Chrome) så får jeg bare opp «This community is not available». Åpner jeg inkognito så kommer jeg fram. Mobil funker og. Hva gjør jeg feil? 

@Kjell Iver

Update: Ok, ok, klarte å fikse det ved å slette informasjonskapslene fra nettleseren, men dette kan kanskje være et problem flere støter på og ikke har oppdaget at feilen ligger hos de? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.