Gå til innhold
Pledrik

NGD - Gibson R4

Anbefalte innlegg

GAS alert. Nydelig gitar.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle hyggelige tilbakemeldinger:). Spørsmålet er jo nå om man skal maltraktere en så fin gitar, men må innrømme at jeg får gåsehud på skrukken av herja goldtops... What to do...

Untitled-1.jpg.40ac9ecaf6c905704e06ce123841495b.jpg

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sweet med herja GT's ja. Hvis du tenker at den blir livet ut er det jo bare å kjøre på :D

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spill hardt på den hver dag i 25 år, så er du der!

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel egentlig bestemt meg for at det ikke er kjempelurt - er en kostbar prosess og tviler sterkt på at verdien på den følger kostpris:). Nei, er bare å innse at før eller senere så må jeg få satt pølseklypene i en gammal en... I mellomtiden så er hun her MER enn nok for meg:).

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt (veldig) fyllesyk på søndag og ødela rockeklassikere. Har tilnærmet null erfaring med opptak/video, men fikk lappet sammen dette her. Litt slurvete og forferdelig dårlig lyd (spilte litt høyt så lurer på om det er slags buffring av noe slag som har komprimert lyden?) men gir et inntrykk av lyden i denne her. Er latterlig fornøyd - er en skikkelig bra og vellåtende LP. 

• Liker 9
  • Takker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Pledrik skrev:

Satt (veldig) fyllesyk på søndag og ødela rockeklassikere. Har tilnærmet null erfaring med opptak/video, men fikk lappet sammen dette her. Litt slurvete og forferdelig dårlig lyd (spilte litt høyt så lurer på om det er slags buffring av noe slag som har komprimert lyden?) men gir et inntrykk av lyden i denne her. Er latterlig fornøyd - er en skikkelig bra og vellåtende LP. 

Synes det var fætt eg👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av arneK
      Kjøpt et sett med Gibson p 90, for å bruke i en gitar jeg skal gi bort i gave. hva er hva?  

• Av Mikke
      jeg har en American Special Stratocaster SSS som jeg bruker i et poppete punkeband. Jeg er litt smågira på å bytte bridge pickupen (Texas Special fabrikkpickup) til en litt mer sjangermatchende pickup, og er egentlig åpen for det meste.
      1. Har prøvd å lese/høre litt rundt på såkalte humbucker coils, som størrelsesmessig kan erstatte nåvørende singel coil uten særlig ekstrajobb, men dessverre er ikke lyden så god som man skulle håpet. Kommentarer? Evt forslag på typer?
      2. Er litt gira på installere en P90 soap bar mic, mest fordi jeg veit den er mye brukt av sentrale band jeg hører på (riktignok da i Les Paul jr-gitarer), pluss det er litt stilig med et "annerledes" setup fremfor klassiske SSS eller HSS. Men såvidt jeg skjønner må jeg sannsynligvis frese ut noe plass i kroppen og få et spesialtilpasset plekterbrett for å få til dette. Noen som har gjort eller sett dette i praksis?
      Og er det noen som har noen innvendinger mot å innstallere P90 i strat generelt? Er det bedre bare å kjøre en humbucker (evt en P94 soapbar), fordi lydforskjellen er minimal og hasselet er ikke verdt det?
      Takk for innspill!
    • Av Fano-man
      Slo til på en Gadow her lokalt på vestlandet.
      Litt wild shot egentlig....men herrefred for ett treff det ble. Nice gitar !
      Ryan Gadow er visstnok en respektert luthier i USA, men gitarene hans er ett helt nytt bekjentskap for meg. Inntrykket så langt er at dette er en aldeles fantastisk gitar. Fint håndtverk, bra båndjobb, flott Korina treverk, behagelig medium (C - soft V) halsprofil og superbra Gadow pickups. Gadow låter distinkt men samtidig varmere enn min Fano JM6 med mahogny body og Fralin P90.
      Tenkte før deal at denne muligens kun ble på en kort visit, men nå vet jeg sannelig ikke.
      Kan nok likevel hende den ryker i en deal mot en 335 eller en R7/R8. Vi får se.....
      Gitaren minner veldig om en Huber jr. jeg hadde GAS på dengang Godlyd hadde butikklokale i Sandnes. Håndtverket er iallfall helt på høyden.

• Av toralfsan
      Hentet på posten i dag, finfin "dele-tele" med to P90-pickuper. Kropp i Korinna eller mahogny, flott hals med skikkelig båndjobb, og kvalitetsfølelse hele veien. Bærer preg av å være satt sammen fra ulike deler, men bare eststisk. Lydmessig og spillemessig strøken.

• Av Affen
      Jeg vurderer å smelle inn noen slike http://www.guitarfetish.com/NEW-Soapbar-180-Humbuckers--Fits-P90-Soapbar-Guitars_c_276.html
      i Les Paul Jr. gitaren min frem til jeg får skaffa meg en dugandes humbucker øks, da mye av musikken vi spiller i bandet
      for tiden dreier seg om litt hardere saker enn det jeg vanligvis spiller.
      MEN, LP`n har P90`s med dogear fester. Vil disse soapbarene fra GFS passe i gitaren?
      Dette skal kun være en midlertidig løsing fram til jeg får budsjett til å skaffe en LP standard evt. SG.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.