Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pollution - Low


bublemark

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg være ærlig her. Balansen er grei, men miksen er muddy og trang, og hvert instrument (bortsett fra gitar) er lite definert. Det mangler spesielt mye i toppen. Trommene drukner. Basstromma er lite definert, og det er lite topp i skarp og cymbaler. Vokalen er også mørk og utydelig selv om den egentlig er høy nok i miksen. Ingen dyp analyse dette, men et inntrykk jeg sitter igjen med etter å ha hørt gjennom låta et par ganger. Det musikalske er det ikke noe å si på. Beklager hvis det virker litt 'surmaga'! :)

Og så er det jo min personlige mening, og jeg prøver på ingen måte å komme med fasit.

Edit: Det kan jo være Spotify som komprimerer en del også...

Endret av Audun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Web-spilleren til Spotify er i alle fall ikke brukende til noe, så sørg for å åpne låten i Spotify hvis man vil høre på den. Vet ikke hvilken bitrate web-widgeten bruker, men den er i alle fall lav.

Låter bra dette. Alltid moro med clean gitar og skitten bass; vi gjør det en del hos oss også.

Endret av Naigewron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2019 den 22.33, Audun skrev:

Nå skal jeg være ærlig her. Balansen er grei, men miksen er muddy og trang, og hvert instrument (bortsett fra gitar) er lite definert. Det mangler spesielt mye i toppen. Trommene drukner. Basstromma er lite definert, og det er lite topp i skarp og cymbaler. Vokalen er også mørk og utydelig selv om den egentlig er høy nok i miksen. Ingen dyp analyse dette, men et inntrykk jeg sitter igjen med etter å ha hørt gjennom låta et par ganger. Det musikalske er det ikke noe å si på. Beklager hvis det virker litt 'surmaga'! :)

Og så er det jo min personlige mening, og jeg prøver på ingen måte å komme med fasit.

Edit: Det kan jo være Spotify som komprimerer en del også...

Nei nå ble jeg skikkelig sint!
Skjønner hva du mener, har tenkt det selv. Grei tilbakemelding det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med forbehold at jeg ikke lenger snakker om diskant, så vil meg bare melde at jeg er veldig enig med Audun. Dette låter rett og slett for meg veldig "unaturlig". Fint spilt, rent og fint, men det er lite bass, veldig komprimert, og lite som minner om mennesker som spiller på instrumenter. Hvis det er poenget er det jo fjongt, men dette er ikke noe jeg ville ha brukt tid på, selv om det er vellaget. Beklager, dette lydbildet er ikke noe som faller i min smak. Det betyr ikke at andre liker slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.