Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss Waza Tube amp expander


Audun

Anbefalte innlegg

Det her virker jo utrolig spennende for oss som er livredd for å gå den digitale ruta. Er likevel redd prisen blir drøy... 😁 Men det ser ut til å være et fantastisk produkt!

Her kan man jo potensielt gjøre sin "one trick pony"- amp til en veldig anvendelig rig. :)

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Audun skrev:

Det her virker jo utrolig spennende for oss som er livredd for å gå den digitale ruta. Er likevel redd prisen blir drøy... 😁 Men det ser ut til å være et fantastisk produkt!

Her kan man jo potensielt gjøre sin "one trick pony"- amp til en veldig anvendelig rig. :)

Prisen er vel greit dyrere enn OX...

Boss - £1143

OX - £1048

Priser på Andertons... blir heller en OX til som jeg vet hva er god for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Blix skrev:

Er powerampen i Bossen bra så kommer den til å bli en hit. Gjør jo masse mer enn OX... :)

Mulig, men litt i tvil... Boss tar litt High-end pris her, men er ikke akkurat ett high-end brand...

Jeg mener ikke de er dårlig altså, bare at folk forventer å betale mindre for Boss... de er reasonable priced utstyr med god og robust kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok meg friheten til å splitte dette ut til en egen tråd, da det virket som dette var en nyhet som engasjerte litt :)

Håper ingen har problemer med det. 

Her er den kommet ut på Gear4Music alt: https://www.gear4music.no/no/Gitar-and-Bass/Boss-Waza-Tube-Amp-Expander/2RDZ?origin=product-ads&gclid=CjwKCAiAyrXiBRAjEiwATI95mXyPe5I5Ox_nIaQhwYw0GQh7Q5lxvDnXWaq3r4YIqYqJxBGqHbdT-RoCc40QAvD_BwE

  • Liker 1
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan yte litt voksenopplæring her?

Såvidt jeg skjønner skal denne inn mellom sluttrinnet og høytalerelement/kabinett for å dempe til levelig volum evt brukes med hodetelefoner. Kan den også brukes andre veien til å watte opp en laveffekts rørsforsterker?

Vil effektene den har innebygget eller kan hentes i fx-loopen bli lagt til etter sluttrinnet også? Blir da lyden annerledes enn om man legger til samme effekt før sluttrinnet? Og hvordan?

En dåre kan spørre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Kan den også brukes andre veien til å watte opp en laveffekts rørsforsterker? 

- Jepp, en reactive load gjør høyttaler-signalet fra ampen om til et line signal, så den innebygde powerampen vil bli fôret med et line signal uavhengig av om det kommer fra en 100w eller 10w amp.

Vil effektene den har innebygget eller kan hentes i fx-loopen bli lagt til etter sluttrinnet også? Blir da lyden annerledes enn om man legger til samme effekt før sluttrinnet? Og hvordan? 

- Litt usikker på om du mener sluttrinnet i ampen eller i Bossen? Tar utgangspunkt i at du mener Bossen, siden den innebygde powerampen skal være så clean som mulig har det ikke noe å si om effektene er før eller etter, så det er desidert enklest for Boss å ha de før. Hvis du har FX loop i en non master volume Plexi f eks, som vanligvis er plassert før phase inverteren, så vil effektene bli forvrengt gjennom phase inverter og utgangsrør. Kjører selv delay og reverb etter reactive load, og det låter mye mye bedre enn noen fx loop jeg har prøvd! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.