Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den store ampmod-tråden!


Anbefalte innlegg

Har faktisk aldri tenkt på å eksperimentere med det, utenom en gang jeg prøvde 250pf siden det var en del av "oppskrifta". Har dog sett at Eddie sin legendariske Plexi har/hadde 560 pF, så må nok teste ut med en høyere verdi der ja 😉

Fikk testa ut fysaken omsider, glemte forresten å nevne at den også har Friedman style mastervolum og Plexi (5k) presence pot som avviker fra stock 800. Den låter helt utrolig sjef, blir ikke noen drastiske omkoblinger med det første i hvertfall! Gain boosten er helt genial, låter veldig naturlig og tar ikke bort noe av 800-karakteren.  

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greide ikke helt å finne igjen posten der jeg skrev det, men jeg er 99% sikker på at jeg mente "one wire mod", eller Randy Rhoads-modden som den også er kjent som. 

Det er da å ta en helt stock Plexi-krets, flytte en eksisterende ledning til jord og legge til en ny ledning som seriekobler gain stagene (når du jumper en Plexi med patch kabel på inputene kjører du kanalene/gain stagene i parallell). Veldig enkelt forklart blir det som en innebygd boostpedal i front av bright-kanalen! 

Hvis du søker opp Michael R/T på Youtube så har han sikkert 50 videoer med "R/T-modden" sin i diverse amper, som er en tweaket one wire mod. Han har avslørt noen av tweakene, men godt mulig at han har noen flere triks i ermet 😝

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, misforstod jeg da.
Du skrev det i åpningsinnlegget. Og du skriver on wire mod ja.

Jeg har en jcm 800 fra ca. 1986. Jeg har ikke noen planer om noe mod. enda...
Akkurat nå låter den litt dårlig, og jeg driver å tester andre rør, uten hell foreløpig, men det får jeg komme tilbake til i en anne tråd. Jeg mistenker at en kondensator er gåen.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, ja det var OWM jeg mente der ja. :)

Det kan forsåvidt være mange ting, alt i fra filter kondensatorer til bias kondensatorer, utgangstrafo eller bare rør. Hvis den aldri har vært på service kan det være verdt å få det gjort relativt kjapt, utgangstrafoen i min røk kort tid etter jeg fikk den mest sannsynlig pga dårlige utgangsrør... Den manglet dog noen sikkerhetskomponenter som antakeligvis kunne forhindret det, som heldigvis er installert nå. 

Og er du interessert i å teste ut noen mods er det bare å slå på PM ;)

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har høt om filterkondensatorrer...
Det er preampen, sluttrinnet har jeg sjekka med en annen amp fra "send" til "return" på Marshallen.
Jeg får skru opp å se om jeg finner noen fysiske lekkasjer på kondisene.

Egentlig er jeg kjempefornøyd med lyden i denne. Eneste jeg savner er litt mer bass. Og selvførgelig mer gain til metal pumping. Men det fikser jeg greit med en boost pedal, og på pedalen så drar jeg også opp bassen. Men takk for tilbud, hvem vet hva vinteren vi bringe...

Endret av jonta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.