Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson 2019 med historisk korrekt serie


blaamann

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Gahr skrev:

Interessant hvordan alle Les Paulene presenteres hver for seg, mens SG-ene er "the ginger headed stepson" og blir presentert alle på en gang (og junioren blir ikke en gang vist).😀 

Ikke så rart det. Les Paul'en selger vel en god del mer. Nå som USA Standard er mer lik de gamle Historics, er jeg spent på prisutviklingen på disse. Eldre historics har jo skutt i været med hensyn til pris de senere år, men nå blir jo USA-modellene ganske nære. Ser at det kan være flere trestykker i kroppen på en USA, men bortsett fra det, er det ikke mye som skiller dem fra f.eks. mine '06 CS-LP'er.

 

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Audun skrev:

Du vet at 2018 LP Classic kom med goldtop og P90’s? Til og med hel ved i kroppen og Grover tuners! 😊

Jepp, men fikk ikke helt feelingen med de 2018 Classic'ene jeg testa. I tillegg er halsen på grensa tynn for min del, og jeg har alt en Classic med slik hals :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Audun skrev:

Ikke så rart det. Les Paul'en selger vel en god del mer. Nå som USA Standard er mer lik de gamle Historics, er jeg spent på prisutviklingen på disse. Eldre historics har jo skutt i været med hensyn til pris de senere år, men nå blir jo USA-modellene ganske nære. Ser at det kan være flere trestykker i kroppen på en USA, men bortsett fra det, er det ikke mye som skiller dem fra f.eks. mine '06 CS-LP'er.

 

Nei, kanskje ikke så rart. Finnes det noen salgstall tilgjengelig, forresten? Det blir jo ofte sagt at SG-en er Gibsons mestselgende gitar gjennom tidene, men det virker ikke akkurat sånn på Gibsons egen markedsføring. Den var vel den mestselgende fra 1961-1967 i alle fall, men da fantes jo heller ikke Les Paulen i sortimentet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, MartheyG skrev:

Til og med i nikkel-finish, ser det ut til. Jeg synes dette ser veldig lovende ut. Spennende å se hva prisen blir, og det overasker meg ikke om det kommer til å være opp mot gammel CS-pris 😕

Hva mener du med gammel CS-pris? Dagens Standard koster 35K...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/24/2019 at 6:34 PM, Audun said:

Grundig presentasjon av de kommende modellene:

 

Interessant rundt 22:10 der de snakker om wrap around bridge på Specialen: "One thing we did a few years ago too, we re-calculated the fret scale .........it become more accurate. So the intonation throughout the fingerboard has better intonation".  Har prøvd meg to ganger på GIbson wrap around, men solgte videre etter kort tid pga intonasjonshelvete. Kanskje det er på tide å skaffe seg en wrap around igjen da jeg digger disse enklere råe modellene 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.