Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens gitar


Anti-Virus

Anbefalte innlegg

Fikk prøvd mye fint på Guitar Workshop ... 

Noen gamle Martin D-18 ... Nevnte LP 54, en sort LP Custom -60 ....

Aldri eid en gammel Les Paul Standard ... Kunne godt tenke meg en -54 ... men men ... $$$

Hadde en Les Paul Junior -55 en periode som jeg byttet mot en like gammel ES-175 ... som jeg så solgte ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, juzzizhow said:

Se der ja ! :) Hvordan liker du Sandbergen ? 

Er det en “vanlig“ VM5 ?

Helt standard VM5 ja.

Er bra fornøyd med den. Synes humbuckeren er litt intetsigende, men funker ok. P-pickupen låter bra, pleier å bruke den mest. Meget bra studiobass.

Har leflet med tanken på å bytte den ut med en VT5, siden jeg liker Jazz bridgepickups, men er nesten ingen av dem på markedet. Alle vil bare ha VM eller TM.

Endret av Naigewron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Liker denne bedre og bedre. Den har fått Faber ABR-1 conversion kit med bru og endestykke. Har også bestilt Switchcraft vender til den. Ikke at det er nødvendig, men den originale venderen virker litt slapp i fisken. Den holder seg på plass i hals og bru-posisjon, men den hopper litt for lett i midtposisjon for min smak.

Har kanskje sagt det før, men denne er den absolutt beste Epiphone jeg noen gang har spilt på. Spec-messig, er den vel kanskje også så nærme Gibson USA Firebird som det er mulig å komme med neck through 9 lags mahogny valnøtt laminat. Grover mini stemmeskruer er de samme, CTS pots, headstock er nesten identisk (som de nye 2019- Firebirds) og finish er veldig lik. 

Lakken er poly, og selvsagt mye tykkere enn nitroen på Gibsons, og pickups er forskjellig, men jeg må si at jeg synes Firebird-versjonen av Probuckeren i denne faktisk låter helt fint. Så har Gibson sorte reflector knobs, mens Epien har gold, og Gibson har cream vendertupp, mens Epi har sort.

Edit: Oooog gripebrett er selvsagt rosewood på Gibsons, mens denne har det de kaller Indian Laurel. Men med litt Fretdoctor, er likevel ikke forskjellen veldig merkbar.

51850104836_5ac61dae11_b.jpg

Endret av Audun
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.