Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens gitar


Anti-Virus

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Evil_Caprino skrev:

Hesteklistremerke? 

Ja. Min samboer fant en pose med klistremerker fra da hun var liten, og hesteinteressert. «Jeg spiser havren, hvilket NEK er du?». Jeg fant det såpass psykedelisk at jeg tok det 😅

E22D9F32-0151-4F6F-9654-D52C6FC98478.jpeg

Endret av WelhavenT
  • Hehe 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har fått "restaurert" konfirmasjonsgitaren min til spillbar og anvendelig stand. For noen måneder siden hadde den voldsom båndslitasje, sortlakkert plekter brett og lilla knotter. Det så forsåvidt fett ut, men noe særlig spilletid fikk den ikke. 

Nå har @Brekkvasselven byttet bånd (til jumbo så klart) på den og jeg byttet ut humbuckerne med tre stk. DiMarzio HS3.  Jeg er langt ifra noen single coil-ekspert (omtrent alle gitarene mine har SD JB/59 installert), men jeg synes det låter innmari fint og fett. Den har også blitt en fantastisk gitar å spille på. 

I tillegg må innrømme at det plettfrie hvite plekterbrettet over den hakkete, smågamle gitarkroppen gir et sjarmerende utseende. 

20211121_005241-01.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

2021 Ibanez AM93ME-NT

AM.thumb.jpg.15ec340c7f813d9df8d2f6318d4c7bd5.jpg

Har såvidt rukket å spille par-tre timer på denne, og har ikke rukket å bytte ned fra 010 til 0095-strenger enda.

Skulle jeg ha noe å utsette på denne, er det vekta da den veier 3,7 kg. I den tyngre enden av semi-hollow-skalaen, men det Indonesiske treslaget Maccasar Ibenholt er av den kompakte sorten, kjennes ihvertfall ikke ut som en pappgitar i hendene.

Plekterbrett i svart er på vei i posten, da jeg synes treimitasjon på ekte tre klinger dårlig. Et ensfarvet nøytralt plekterbrett får trestrukturen i gitaren mer fram.

Litt tykkere / fetere hals enn "vanlige" Ibanez'er, og endelig er den originale headstocken på plass, etter å ha vært Gibson/Epiphone-etterligning fra 1997 til i fjor. Denne størrelsen gitar (ES-339) har Ibanez hatt fast fra 1980, da den de to første årene hette AS50, før de fikk betegnelsen AM.

Ellers perfekt balansert, fin finish, holder seg stemt, pickupene er nydelige, greit oppsett fra fabrikk osv. Denne er også litt mer trebly enn den lindegitaren jeg prata om tidligere, men her går det å bruke pot'ene. Alt i alt veldig fornøyd.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.