Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens gitar


Anti-Virus

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
2 minutter siden, Naigewron skrev:

Pen konvertering. Gjort det selv?

Nei, forrige eier. Dvs, forrige eier hadde levert den inn til en gitarmaker og fikk den de-fretted. Veldig pent gjort, såpass at jeg ett øyeblikk lurte på om det kanskje var originalt (tror Fender har hatt noen fretless-halser med båndmarkeringer, men de har vel kanskje hatt lyse «bånd» når jeg tenker meg om).

Veldig greit med disse markørene. En halvtimes tid siden jeg satte på fretless-halsen og har kanskje allerede doblet antall minutter med total fretlesstid så langt i mitt snart 40 år lange liv. Med andre ord ikke 100% intonert enda, men sjukt moro! Blir mye terror fremover!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Truckstop Chuckie said:

Nei, forrige eier. Dvs, forrige eier hadde levert den inn til en gitarmaker og fikk den de-fretted. Veldig pent gjort, såpass at jeg ett øyeblikk lurte på om det kanskje var originalt (tror Fender har hatt noen fretless-halser med båndmarkeringer, men de har vel kanskje hatt lyse «bånd» når jeg tenker meg om).

Veldig greit med disse markørene. En halvtimes tid siden jeg satte på fretless-halsen og har kanskje allerede doblet antall minutter med total fretlesstid så langt i mitt snart 40 år lange liv. Med andre ord ikke 100% intonert enda, men sjukt moro! Blir mye terror fremover!

Ja, etter at Jaco gjorde sitt inntog med lined fretless så har Fender hatt mange fretless med båndmarkeringer, men jeg har kun sett dem med lyse striper ja (og tynnere enn den der). Ser bra ut med mørke linjer; litt mer anonym, men farlig på en mørk scene hvis du har gjort deg avhengig av dem 😄

Er ikke stødig nok til å spille unlined jeg heller, men det kommer seg.

image.png.cb92ef3bc5630591b78f5faf23add02b.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker flats på fretless, rounds på alt annet.

Mindre slitasje på gripebrettet og null støy når man slider opp og ned, som jo er halve moroa med fretless 😄

D'Addario Chromes anbefales. Mye diskant til flats å være, og uten den seige følelsen enkelte varianter har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet ny bass i går kveld: En Sandberg California II VM5.

Sliter med å legge den fra meg nå på morgenkvisten; det blir hardt å sitte på hjemmekontor i dag. Var endelig på tide å oppgradere til noe skikkelig og ikke bare hoppe mellom en haug med mellomklasse-instrumenter i håp om å finne gull.

 

2044100004_2021-04-2908_08_29.thumb.jpg.150fd11dee1bffc0090cf136e8ab5eed.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Naigewron said:

Hentet ny bass i går kveld: En Sandberg California II VM5.

Sliter med å legge den fra meg nå på morgenkvisten; det blir hardt å sitte på hjemmekontor i dag. Var endelig på tide å oppgradere til noe skikkelig og ikke bare hoppe mellom en haug med mellomklasse-instrumenter i håp om å finne gull.

 

2044100004_2021-04-2908_08_29.thumb.jpg.150fd11dee1bffc0090cf136e8ab5eed.jpg

Fin den der ! :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2021 den 22.40, juzzizhow skrev:

Fikk en ikke så liten 'Lester Flatt' kikk her om dagen ! 😄
Og da må man jo finne frem 'the big guns' ! 8-)

 

1C090008-CD4F-4B0B-8791-0EC5ED544530_1_201_a.jpeg

Dagens gitar. Blir med på digital time. Pakkes pent ned i kassen sin når en tidvis vilter deltaker skal ha undervisning timen før lunsj. Da får jeg ty til den kjipe Ibanez-stålstrengeren.

AE750D1A-4860-47D0-BCC4-FBD7152FF4BF.thumb.jpeg.dd287e8d3f3448d8589d73de1a0e87cd.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.