Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens gitar


Anti-Virus

Anbefalte innlegg

Ble litt mekking i kveld. Dette er en OLP MM1 FR. Usikker på årstall, men tipper slutten av '90 en gang. Fikk arm til Floyden i dag samt ny switch. Bytta samtidig ut volumpot fra en cheapo minipot til en CTS fra eget delelager. Pickups er ikke beste sort, men låter helt greit. Halsen har en relativt tjukk C-profil nede ved 1. bånd og flater ut gradvis oppover. Behagelig å spille på.

50324812547_0519e5ea53_b.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Denne er innom nå i kveld for en liten setup. En kompis som eier den. Ikke mye annet å gjøre enn å slakke trussrod en tanke, justere strengehøyde og så oljet jeg gripebrettet. Det var veldig tørt, og jeg har vel ikke opplevd å påføre olje en 2-3 ganger og likevel ikke hatt noe særlig å tørke av til slutt. 2018 Les Paul Studio. En av de peneste Studios jeg har sett, tror jeg, og den både låter og føles veldig bra!

Hvis det er slik at kvalitetskontrollen hos nyere Gibson var / er tvilsom , så er det ingen tegn på det på denne i hvert fall. Det er rett og slett et glimrende instrument på alle måter! 🙂

50672998761_811ad3a85c_h.jpg

 

Endret av Audun
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens, og trolig resten av månedens, gitar blir denne. Nydelig parlor. Den er fletta ny, så lyden er ikke helt ute av boksen enda. Men den kommer nok. Heltre mahogni i lokket. Veier forbausende mye til å være en slik liten spirrevipp. Litt høy action, så tar trolig ned sadelen noen millimeter etterhvert. Men først skal jeg venner meg til den.

Selv katten aksepterer denne. 😺

Screenshot_20201205-215307.png

Endret av Mad Season
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Artig med Dean. Denne fikk jeg veldig billig, men er faktisk veldig imponert over hvor godt den spiller. Feit og rund hals, men likevel behagelig for meg som foretrekker smalere hals. 

Står et sett med BKP Painkillers i den nå. Tror jeg skal prøve å bytte til et sett med Gibson 498T i svart istedenfor. Blir isåfall siste gang jeg gir 490/498 en sjanse. 

20210104_205342.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.