Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens gitar

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig en GAS på en Fender Strat i two-tone sunburst med nitrofinish og maple neck. Budsjettet denne gang inkluderte ikke salg av andre gitarer, og var således noe begrenset. Da jeg kom over denne (Classic 50s Laquer), tok jeg sjansen. Ikke eid MiM-strat tidligere, men har lest mye positivt om de. Må si jeg er kjempefornøyd og positivt overrasket. Både spiller og låter bra. Ikke noe problem med 7.25-radius heller. Denne blir!

Blir bittelitt modding, ikke fordi det er nødvendig, men av samme grunn hunder slikker seg på ballene; fordi de kan. Så på mandag får jeg Fender Locking tuners og en Lindy Fralin bridge-pup i posten. 

A76C830A-3429-4D69-9B25-A988A721B444.jpeg

Endret av WelhavenT
  • Liker 5
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

2003 Gibson R7 Tidligere eid av @germaniumkid , så jeg tok den naturligvis med på jazzturne i Rogaland, umiddelbart    

Mekket litt på goldtopen min i dag. Siden man tross alt skal ha en hobby bestemte jeg meg for å "Duane-ifisere" gitaren litt. Helt poengløst å gjøre det, men det er nå moro lell. Jeg satte på noen Gro

Artig med ny gettar 😁

Posted Images

37 minutter siden, WelhavenT skrev:

Fikk plutselig en GAS på en Fender Strat 

Byttet nettopp til meg en 50's Classic i Fiesta Red (dog ikke intro-varianten) og jeg ble også meget positivt overrasket. Halsen er skikkelig fin! 

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, WelhavenT skrev:

Fikk plutselig en GAS på en Fender Strat i two-tone sunburst med nitrofinish og maple neck. Budsjettet denne gang inkluderte ikke salg av andre gitarer, og var således noe begrenset. Da jeg kom over denne (Classic 50s Laquer), tok jeg sjansen. Ikke eid MiM-strat tidligere, men har lest mye positivt om de. Må si jeg er kjempefornøyd og positivt overrasket. Både spiller og låter bra. Ikke noe problem med 7.25-radius heller. Denne blir!

Blir bittelitt modding, ikke fordi det er nødvendig, men av samme grunn hunder slikker seg på ballene; fordi de kan. Så på mandag får jeg Fender Locking tuners og en Lindy Fralin bridge-pup i posten. 

Oioi, den så skikkelig fin ut! 

• Takker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Fikk igjen den svarte flying v'en igår etter en tur hos Trond Gudmestad. Like bra resultat hver gang. Båndslip og fått farget granadillo fingerbrettet over i mørk rosewood territorie, som kler en sort gitar vesentlig bedre i mine øyne.

20200823_160901_HDR(1).jpg

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, SunMaster skrev:

Hva betaler du for en båndslip?

Betalte nå 1625, men da med litt arbeid i tilegg mtp farging av gripebrett. Mener jeg betalte 1300 sist gang.

Endret av Endt
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 timer siden, Endt skrev:

Betalte nå 1625, men da med litt arbeid i tilegg mtp farging av gripebrett. Mener jeg betalte 1300 sist gang.

Vet du hva som ble brukt for å farge gripebrettet? Enig i at det ser bedre ut ja.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Audun skrev:

Vet du hva som ble brukt for å farge gripebrettet? Enig i at det ser bedre ut ja.

Vet ikke spesifikt, men det var vannbasert. Så tipper en vannbasert beis. Ble også brukt en type voks for å "forsegle" 

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten litt glad det ikke blev noe utenlandsturer i år !

Brukte feriepengene på denne i stedet ! :)

Collings 001 Mahogany. 
Helt makaløst sinnsykt bra gitar ! :)

63066E4D-5718-4028-9016-AD0543F5F446.jpeg

Endret av juzzizhow
  • Liker 5
Lenke til innlegg
Del på andre sider
51 minutter siden, juzzizhow skrev:

Nesten litt glad det ikke blev noe utenlandsturer i år !

Brukte feriepengene på denne i stedet ! :)

Collings 001 Mahogany. 
Helt makaløst sinnsykt bra gitar ! :)

63066E4D-5718-4028-9016-AD0543F5F446.jpeg

Oj. Var den på VG? Tror jeg tafset såvidt på den, latterlig feit.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 minutes ago, Pledrik said:

Oj. Var den på VG? Tror jeg tafset såvidt på den, latterlig feit.

Jepp ... dritskummel sjappe ... 🙂 

Bare se, ikke røre ... ok da ! Kanskje røre litt da ... og så plutselig har man brukt 47000 på en gitar .... 😕
Må kanskje stikke innom en tur på lørdag ... hmmm ...  :D

Endret av juzzizhow
  • Liker 1
  • Hehe 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• Har i senere tid hatt litt løselige tanker om å ha én gitar i tillegg til Strat´ne, men egentlig ikke funnet noe som har trigget kjøpelyst - uten at det har vært (alt) for dyrt. Men for et par uker siden kom jeg over en YT-snutt der Jared James Nichols demonstrerte Epi´s versjon av hans Old Glory.  Da begynte det å klø litt. Det helt enkle nedstrippede konseptet med kun én P-90 og det litt "bøllete" designet tiltalte meg. Så da måtte jeg innom posten og hente pakke i dag:  
    • Se der, ja. Det må jeg prøve å få med meg viss økonomien tillater det. Har ikke hørt de andre to banda. Har ikke fått med meg Hjorten heller, faktisk, så takk for den infoen. Nok et konsertsted her i byen jeg kan sende epost til, som så spør om å få høre oss, og så slutter å svare på epost når de innser hva slags musikk vi lager.
    • Takk for det! Vi spiller faktisk konsert på Hjorten Scene 28. november, sammen med Nexorum og Ghetto Ghouls. Nå har vi presentert te to mest aggressive låtene på plata. Resten er nok mer mørkt, variert og progressivt enn de to singlene. Glad for at du setter pris på den!
    • Dere fortsetter å levere, ja. Gleder meg ikke noe mindre til å høre heile plata nu! Dette er en ganske annen musikkstil enn jeg vanligvis lefler med, men jeg vet å sette pris på god thrash innimellom. Håper også å få med meg dere live en gang.
    • Mener å huske at en American Standard Strat lå på 13-14000,- i 1988
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.