Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens gitar


Anti-Virus

Anbefalte innlegg

Dette er en Gibson LP Standard som hadde halsbrudd og det er reparert av Geir Falk i Trondheim. Det var kanskje ikke billig, men verdt hvert krone. Er dette nok til å være "dagens gitar"?

7SdnaGW.jpg

hrlUxaH.jpg

K4GrLPM.jpg

Endret av zed
Feil bilde
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens kompanjong: En 2006 ESP Eclipse I CTM fra den gamle standardserien da de hadde Les Paul-horn (bare litt mer kantete), 2 volum- og 2 toneknotter og en ikke spesielt ergonomisk set-neck konstruksjon. Hardware var opprinnelig i gull, men har blitt byttet til svart og oppdatert til TonePros/Sperzel. EMG 85 i bruposisjon og 81 i nakke, med 18v modifikasjon for litt mer dynamikk. Lettspilt instrument med enorme bånd.

Fin til mye, men ikke til alt.

eclips2.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg tid til den tidligere annonserte Fender Telecaster Player Series som er den andre gitaren jeg tok med fra jobb for å sjekke ut i påsken. Nevnte båndskjegg man kunne kutte seg opp på, er pussa ned til akseptabelt nivå. Ellers var denne gitaren satt opp fint med 0.09-strenger (kjennes det ut som). Får se om jeg bytter strenger på den. Da blir det i så fall 0.10 og dermed kanskje litt mer justering. Pickupene skal visstnok være Alnico V pickups, og jeg synes de låter bra. Ser ut som en 2-piece kropp, og den har en fin 3-tone sunburst finish. Stemmeskruer og hardware ellers, virker solid.

49757578146_517d952195_b.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, zed skrev:

Dette er en Gibson LP Standard som hadde halsbrudd og det er reparert av Geir Falk i Trondheim. Det var kanskje ikke billig, men verdt hvert krone. Er dette nok til å være "dagens gitar"?

7SdnaGW.jpg

hrlUxaH.jpg

K4GrLPM.jpg

Alle gitarer kan være "Dagens gitar"! :) Hvilken årsmodell er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens overraskelse. En gammel akustisk dukket opp fra intet på et mørkt loft. Anskaffet brukt engang på 60-tallet i bytte mot noe håndverksarbeid, og har nok ikke blitt vist mye kjærlighet siden den gang. Merkelig sak som trolig aldri vil bli (eller noen gang har vært) en drøm å spille, men hadde vært morro og fått den til å se fin ut i det minste.

18B91646-CCD3-4620-A033-0394F83AA098.jpeg

Endret av Windu
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2019 den 16.09, Debris skrev:

Fortsatt den beste tele'n jeg har lagt mine klamme lanker på!

Hadde en Anderson tele jeg var happy med lenge, men så dukket denne opp.

Suhr Classic T Custom, Mary Kay white, Lindy Fralin BS pickups, Rutters stol.

 

BAE8E45D-7A88-4D2D-89B2-ED9EF6FB2726.jpeg

Happy med Fralin Blues Special? Vurderer sterkt å bytte ut Raw Vintage pickupene i min Xotic XTC med de her... Hørt at de har et snev av "strat" lyd i seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LPG skrev:

Happy med Fralin Blues Special? Vurderer sterkt å bytte ut Raw Vintage pickupene i min Xotic XTC med de her... Hørt at de har et snev av "strat" lyd i seg...

Absolutt, den blir brukt mye!

Jeg er jo veldig nysgjerrig på RV pickupene og jeg da etter at jeg så de Michael Thompson videoene på Youtube, låt knallbra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2020 den 17.06, Windu skrev:

Dagens overraskelse. En gammel akustisk dukket opp fra intet på et mørkt loft. Anskaffet brukt engang på 60-tallet i bytte mot noe håndverksarbeid, og har nok ikke blitt vist mye kjærlighet siden den gang. Merkelig sak som trolig aldri vil bli (eller noen gang har vært) en drøm å spille, men hadde vært morro og fått den til å se fin ut i det minste.

18B91646-CCD3-4620-A033-0394F83AA098.jpeg

Nå ser den nå ganske ålreit ut, spør du meg. Hva er det for noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ramlet inn i dag. En 2004/2005 Fender CIJ tele. Var klar over at den hadde hatt fabrikkmontert Bigsby i utgangspunktet og var egentlig superhappy, helt til jeg snudde den rundt og så at den derfor ikke hadde mulighet til "string-through". Burde sett nøyere på bildene. Da blir det å kjøre toploader ala Campilongo ..

567_415842318.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.