Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens gitar


Anti-Virus

Anbefalte innlegg

38 minutes ago, nikotro said:

Ja, det stemmer. Han jeg kjøpte gitaren av brukte blant annet en Rhythm Chief på denne og også på en L-7, tror jeg.

 

Jepp ! Hadde han den L-7 til salgs på Finn for en tid siden ? Mener å huske det lå en L-7 med DeArmond PU til salgs ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mad Season skrev:

Martin og Måken. 

Screenshot_20200331-162957.png

En slik Seagull 12 strenger har jeg også, fin gitar. Husk at halsen er skrudd og bør sjekkes/etterdra en skjelden gang.

To bolter inni kassa.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom på jobb i dag, og tok med meg to ganske nylig innkjøpte gitarer for å gå over dem med litt justering og slikt. Den første er en 2019 Epiphone Les Paul Standard. Her var det ikke mye som skulle til. Litt justering av hals og action, så er den meget kurant. Skal bytte strenger og olje gripebrettet, så tipper jeg den blir enda smoothere. Hadde den vært min, hadde jeg nok bytta pickups og elektronikk samt sett litt på ett bånd som er et lite hår høyt. Og så hadde jeg nok bytta til svarte knotter. Legger også merke til at halspickup sitter ørlite skjevt i pickupringen. Ellers må jeg si at for en gitar vi ga godt under 5 lapper  for, er jeg smått imponert.

49742641953_c2cc9f880e_b.jpg

Den andre er en 2019 Fender Telecaster Player Series. Ikke rukket så mye annet enn å konstatere at her er det båndskjegg man kan kutte seg opp på, men mer om den senere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrudde sammen denne for litt siden. Fikk tak på en pent brukt WD-hals. Resten hadde jeg liggende. 

Halsen er kraftig med 9,5" og medium Jumbo bånd

Fender staggered tuners

Oil City bridge pickup. Viklet for å være i T-top-landskapet

Japanske Alnico-single coils

Usikker på bridge, men stor blokk og push in arm. Funker fint. 

XGP kropp. Fin ting fra Guitarfetish, men ikke 100% riktige mål. Ordinære plekterbrett passer ikke helt, gjorde derfor en liten vri på nedre horn. Kjøpte tre av disse fra Clearance-seksjonen til GFS for å teste. Resonnant og fin. 

Alt i alt en god player. 

 

IMG_20200331_115950.jpg

  • Liker 7
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Hanspanzer skrev:

Skrudde sammen denne for litt siden. Fikk tak på en pent brukt WD-hals. Resten hadde jeg liggende. 

Halsen er kraftig med 9,5" og medium Jumbo bånd

Fender staggered tuners

Oil City bridge pickup. Viklet for å være i T-top-landskapet

Japanske Alnico-single coils

Usikker på bridge, men stor blokk og push in arm. Funker fint. 

XGP kropp. Fin ting fra Guitarfetish, men ikke 100% riktige mål. Ordinære plekterbrett passer ikke helt, gjorde derfor en liten vri på nedre horn. Kjøpte tre av disse fra Clearance-seksjonen til GFS for å teste. Resonnant og fin. 

Alt i alt en god player. 

 

IMG_20200331_115950.jpg

Jeg trodde kanskje bildet løy litt, men kroppen er altså litt smalere enn std. Fender?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Audun skrev:

Jeg trodde kanskje bildet løy litt, men kroppen er altså litt smalere enn std. Fender?

Har ikke målt opp mot en "riktig" kropp, men siden alle plekterbrettene jeg hadde, 5-8mm for langt ned på nederste hornet, er den nok ikke 100%. Små marginer, men det ville vist på plekterbrettplassering om jeg hadde brukt plekterbrettet som det var. Ellers er halslomme og utfresinger helt på plass. Jeg tror egentlig at resten av kroppen er korrekt, men kanskje hornene er litt smalere? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.