Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens gitar


Anti-Virus

Anbefalte innlegg

På 24.8.2019 den 15.59, Troll skrev:

Plukket denne opp idag, alltid kjekt med et lokalt kjøp. Overraskende god gitar til en fin pris. En 100% strøken les paul studio. Ikke helt imponert over humbuckeren i hals, men fin i bridge 😊

20190824_154858.jpg

Du var på der ja, skjønte jeg... ;) Har alltid vært litt svak for Studios, spesielt i ebony og vinrød. Synes de ser helt smashing ut, selv uten binding. Pickups er jo i høyeste grad utskiftbart. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Audun skrev:

Du var på der ja, skjønte jeg... ;) Har alltid vært litt svak for Studios, spesielt i ebony og vinrød. Synes de ser helt smashing ut, selv uten binding. Pickups er jo i høyeste grad utskiftbart. :)

Måtte bare slå til. Pickupene blir nok skiftet ut etterhvert ja, de er jo også lett å få solgt. 

Gitaren er fra 2010, men den ser helt flunka ny ut. Ingen patina på elektronikken, skinnende ren lakk, fin sustain og absolutt null båndslitasje - samtidig godt satt opp! Uvant at den er i bedre stand enn min 2017 Classic. Fornøyd med kjøpet 😊 

Endret av Troll
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, nikotro skrev:

CC23E076-D0BC-41F8-B7AC-31476D5A56BF.thumb.jpeg.0ac084d84bf6654b5e8f1484437cb036.jpegDenne ble min i dag, etter ar jeg har spilt mye på den de siste dagene😊

Det er en ganske velholdt 1941 Gibson L-4N. Den har foreløpig ikke pickup, men jeg vurderer å sette på de DeArmond Rhythm Chief med monkey stick🎸

Det ser også ut som om Kent Armstrong slimbucker jazz flytende pickup er tynn nok til å montere, både i forhold til grip- og plekterbrett👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, nikotro skrev:

CC23E076-D0BC-41F8-B7AC-31476D5A56BF.thumb.jpeg.0ac084d84bf6654b5e8f1484437cb036.jpegDenne ble min i dag, etter ar jeg har spilt mye på den de siste dagene😊

Det er en ganske velholdt 1941 Gibson L-4N. Den har foreløpig ikke pickup, men jeg vurderer å sette på de DeArmond Rhythm Chief med monkey stick🎸

Wow😍 Grattis. 

Endret av Virus
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justerer «Ferrari» gitarer . Og da raser timene . Eldre pre-Fender Jackson japan/usa er bra men fytti helv... så folk justerer seg vekk på de . Intonasjon er ofte helt borte vekk - trem helt feil - truss feil -strengehøyde altfor høy etc. . Så og si alle jeg har vært borti er feil satt opp . Legg til 20-30 år gammel elektronikk så er det mye arbeid . En Gibson er en drøm å jobbe på i forhold . 

F2CBA698-9969-414D-998B-150D1481C65C.jpeg

Endret av Sugardaddy65
  • Liker 2
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekket litt på goldtopen min i dag. Siden man tross alt skal ha en hobby bestemte jeg meg for å "Duane-ifisere" gitaren litt. Helt poengløst å gjøre det, men det er nå moro lell. Jeg satte på noen Grover milk bottle tunere, et nytt TRC med litt videre bevelling, en ravfarget knott på pickup-velgeren og plukket av poker chipen. I tillegg satte jeg inn et sett T-Tops fra rundt 1969-70 (seff med Peter Green-mod). Låter ytterst pent; klart og definert. Morer meg stort med å spille på denne. 

654XwKG.jpg

OZiPqya.jpg

Endret av Gahr
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2019 den 20.05, germaniumkid skrev:

Endelig gjort litt med denne rakkeren. Var ikke helt fornøyd med halsprofilen, litt store skuldre. Fikk tatt av litt og nå er den i 59-landskapet. Har også skiftet litt deler. 

IMG_20190829_195744.jpg

Vanvittig kul gitar 👍🏻 hvordan gikk du frem for å endre halsprofil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.