Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens gitar


Anti-Virus

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Gahr skrev:

Gratulerer! JB Epi Firebirden er et av de beste kjøpene jeg noen gang har gjort.

Den umiddelbare opplevelsen er at dette er heidundranes mye gitar for pengene! Meget bra halsprofil som ikke akkurat oser ny-gitar fra østen. Hei og hå, bra lovende!! 😃

Strengene som står på nå er visst 9-42, så jeg får ikke noe korrekt inntrykk av gitaren helt enda, men tror jeg skal ha ett 10-46 liggende, selvom jeg tror denne ber om ett 11’er-sett.

Vekta på den er også lik null. Mest sannsynlig er «diver». 😎

Da fortsetter jakten på Brent Hinds Flying V. Det skal visst være vel så bra instrument som disse JB-firebirdene, ‘58-halsprofil for eksempel. Ble også utsolgt ganske så kjapt og ikke veldig enkle å få tak i.

Endret av Truckstop Chuckie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Digg, @Virus!😃 Kunne godt tenkt meg en J-45 igjen. Jeg solgte min til fordel for D-18GE, men tar gjerne en J-45 igjen. 

Takk. Denne gitaren skal jeg spille på resten av livet. Rett og slett ikke behov for å prøve noen annen akustisk. 

Men din Martin er sikkert helt topp den også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutes ago, Virus said:

 Denne gitaren skal jeg spille på resten av livet. Rett og slett ikke behov for å prøve noen annen akustisk. 

He he ! :D  

Hadde jeg fått en femmer for hver gitar jeg solgt som jeg aldri skulle selge hadde jeg hatt noen femmere nå ! ;)


Kunne godt tenkt meg J-45 igjen jeg også ja ... Helst en gammel en da ... $$$... 

Endret av juzzizhow
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 hour ago, Truckstop Chuckie said:

Morgenstund har gull, på verandaen. 

Ibanez PL1770 skal få 10’ere og nytt setup. Morsomt hvordan den gigantiske Firebird-headstocken får Ibanezen til å se ut som et leketøy.

26BD4B4E-A29D-44E7-975D-FFD0DDDB94D5.thumb.jpeg.f9a0a44657d29d7c55342866ecfaf9ac.jpeg

EB93BE73-31A4-48FD-9A28-86E8588F4B6D.thumb.jpeg.23735c9f7130a115762c085e367250a9.jpeg

AA5F6773-43CB-4077-8F44-0E70D3079CD3.thumb.jpeg.3af3b424f21c7fad91d566fdc7e45599.jpeg

93E5CFEB-F359-46FC-AEE8-73184DEC0AAD.thumb.jpeg.be16c713353597989f8791927dbf0bf4.jpeg

Oi ! En slik Ibanez Proline var drømmegitarn da jeg, som mopedgutt, satt og bladde i Ibanez kataloger på 80 tallet !  
Hadde da selv en rød Roadstar II RG-140 ! 

Heldigvis blev jeg etter hvert voksen ... :D

Hva gjør di knappene ? Coilsplit og phaseswitch ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, juzzizhow skrev:

 

Oi ! En slik Ibanez Proline var drømmegitarn da jeg, som mopedgutt, satt og bladde i Ibanez kataloger på 80 tallet !  
Hadde da selv en rød Roadstar II RG-140 ! 

Heldigvis blev jeg etter hvert voksen ... :D

Hva gjør di knappene ? Coilsplit og phaseswitch ? 

Coilsplit + av/på. Lagd NGD-tråd nå. :)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble inspirert av Truckstopens bilder av den nye Firebirden og fikk et lite single pickup-kick her. Veksler på å spille Firebirden og SG Junioren i kveld. Moro å se hvor anvendelige gitarer med en enkelt pickup faktisk kan være.

ofYqVLL.jpg

Endret av Gahr
  • Liker 2
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.