Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens gitar


Anti-Virus

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Petter Oppegård skrev:

hiwatt maxwatt g50cmr heter den. 

Har ikke så mye å sammenligne med, men virker som det er bra med vreng. Høres veldig 70-80talls rock ut 😀 

Tror jeg ville kjørt den i Classic mode med gain på ca kl 10 eller kr 11. Brukt en Tubescreamer til å booste den, eller en Tubescreamer basert pedal med mye midrange. Kan absolutt høre potensiale for en feit metal sound 😊 forøvrig meget kul amp! Kanskje ikke førstevalget til high gain, men bør vell gå an å trikse litt til. 

Kan anbefale Ibanez Tubescreamer, Maxon overdrive. Finnes mange overdrives som er basert på TS men fra andre merker. De er ofte grønne 😊 

Jeg har mange overdrives til forskjellig bruk, men TS baserte låter imo best til å tighte opp vreng. Søk på Tubescreamer på finn og se hva som finnes der 😊

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, darkz skrev:

Får teste hvordan motley crue låter sammen med classic 57+, samt et par pils.

jau.jpg

Jeg har SD Pegaus i ESP MII som er glimrende til easkr metal/prof etc. - 57 Classics er glimrende i Gibson , men  hvordan syns du de funker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg st dette kan bli en lang Charvel natt .   Gule USA spiller klart best . De andre to er Japan . Svarte som jeg har brukt altfor mye tid på er på 2 plass . Blå til tross for den såkalte bedre Gotoh trem er på 3 plass . Fiksa et par bånd og nut må ned i høyde ( har justert ned på den svarte) . Men nytter ikke å få den spillbar på under 1.5 mm action på 15 bånd . Skulle egentlig selge den svarte , men nå er det på hold . Hmmmmmm ! What to do ? 

8E5A38C3-A75A-4C03-8AC8-1421C16E75A8.jpeg

193065BD-2A7F-41A1-96EC-4C8ACBECD62E.jpeg

  • Liker 2
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Sugardaddy65 said:

Jeg har SD Pegaus i ESP MII som er glimrende til easkr metal/prof etc. - 57 Classics er glimrende i Gibson , men  hvordan syns du de funker ?

Satte dobbelt opp med 57 classics i lp`en, så da ble det en 57+ til overs. Den passer ihvertfall bra i MII`en. Er jo ikke noe veldig hotte pickups i utgangspunktet. 57+ er ihvertfall tight og artikulert i MII`en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2019 den 14.23, Troll skrev:

Tror jeg ville kjørt den i Classic mode med gain på ca kl 10 eller kr 11. Brukt en Tubescreamer til å booste den, eller en Tubescreamer basert pedal med mye midrange. Kan absolutt høre potensiale for en feit metal sound 😊 forøvrig meget kul amp! Kanskje ikke førstevalget til high gain, men bør vell gå an å trikse litt til. 

Kan anbefale Ibanez Tubescreamer, Maxon overdrive. Finnes mange overdrives som er basert på TS men fra andre merker. De er ofte grønne 😊 

Jeg har mange overdrives til forskjellig bruk, men TS baserte låter imo best til å tighte opp vreng. Søk på Tubescreamer på finn og se hva som finnes der 😊

Takk for tips :) Får lete litt på finn, så får jeg tru jeg får tak i en :)Fryktlig fornøyd med amp`n , billig var den også :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens første gitar. Har litt ekstra tid på morgenen på onsdagene, så tenkte å bruke en halvtimes tid nå på å få litt mer spillbar strengehøyde på denne straten. 

Begynte jo sette denne sammen i fjor sommer, så føler virkelig det er på tide at jeg blir ferdig nå.

073336FB-677C-46DC-B397-D1140814B403.thumb.jpeg.a879a815a84b867a327d4e04b797853d.jpeg

Much better! Da gjenstår det å runde av toppen litt og så forsøke å pusse/polere litt så den blir litt penere å se på. Står 10-46 på gitaren nå, men etter omtrent bare bass og kassegitar de siste årene så blir det litt for slapt. Klarer rett og slett ikke skifte like bekymringsløst mellom ulike strengetykkelser som jeg gjorde tidligere. Blir vel å sette på 11-49 eller 11-52.

3C6B7197-62A2-4C51-A182-35724BA4A46F.thumb.jpeg.e1a7985ca66738584ca2356fe43583e6.jpeg

Endret av Truckstop Chuckie
  • Liker 6
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, WelhavenT skrev:

Valget står stort sett mellom Rød eller Hvit, vanskelig nok det. 

«...live together in perfect harmony». 

B50A1D2A-18C8-420A-B4B2-DA832C967C6B.jpeg

D5F7E32C-ABFA-47B8-8D9B-2ED0EB2D1409.jpeg

"Side by side on my patio floorboards, oh Lord, why don't we..."

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nut måtte bare ned i høyde . Alle jeg har vært borti av disse er for høye . Hvorfor de ikke kunne laget de med lav nut for å eventuelt sette en skims under må en lure på . ESP og de fleste Jackson Japan har vært ok , men ikke disse . USA Charvel /Jackson er satt opp bra vanligvis . 

202AD518-B55C-4E72-BCCB-D68F143745D8.jpeg

6798F69C-D492-40D6-9C82-5EA8F64A9651.jpeg

898EC708-4E2D-4653-9C21-584AF29E05E6.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.