Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling på 12 strengers?


CrippleCreek

Anbefalte innlegg

Hvilket prissegment snakker vi? 

Lånte meg en Yamaha FG820-12 nylig til et opptak og den både låt og spilte fint. Koster rundt 4k ny. 

Det ligger forøvrig en Taylor til 10 lapper på finn nå. Ikke testet men den ser om ikke annet veldig bra ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin d12-28 hadde vært noe, men den stiller ikke i min prisklasse som er rundt 6.000 kr pluss minus. Sjekket opp Fender Vilager på YouTube, fin lyd men likte ikke headstokken for å si det pent. Yamaha fg820 skal derimot vurderes. Jeg vurderer også en Sigma som et alternativ, har en lettspilt dr-35 med fin lyd som jeg er meget fornøyd med.

Det virker som om de nye import reglene begrenser valg av gitarmerke betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjettmodellene til Guild er vanskelig å få fatt på her til lands tydeligvis. Sendte Thomann en mail nylig siden Guild visstnok faser ut rosewood i billig-gitarene og erstatter de med Pau Ferro. Disse modellene er ikke på plass enda men når det skjer (og om det skjer) er jeg sugen på denne: 

https://www.thomannmusic.no/guild_f_2512e_maple_westerly_archbac.htm

Sigma har jeg en sekstrenger av og liker den godt. Tipper tolvstrengerne deres er helt topp. 

Billigste Furch koster nesten 10k. 

 

Er på jakt etter 12-strenger selv og driver også derfor med research som du ;)

 

 

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.