McJostein

[SELGES] Gibson Les Paul Junior Special 2012

Anbefalte innlegg

Kjøp/salg/bytte-maratonen var egentlig i mål, men sidan @xshorteyx klarte å hooke meg opp med ein ESP Eclipse (som eg har sikla lenge på) så må eg nesten selge unna litt greier igjen for å dekke inn "lån" på husholdningskontoen i heimen. Dette er ein Gibson Les Paul Junior Special 2012 (link til Gibson sine sider) . Den mangler dessverre plekterbrettet og det har vært montert eit "vanlig" Les Paul-plekterbrett på den så det er noen skruehull på framsiden. Det har visstnok stått Bigsby på den ein periode også så det er ett merke bak stolen også. Baksida bærer litt meir preg av å ha vært i krigen. Halsen på denne er fenomenal - den er omtrent identisk med ein 03 Classic eg også har. Bånd har lite slitasje, den har binding langs halsen med FEB (fret end binding), pickups er sannsynligvis 490T og 490R og den låter fantastisk fint. Spillemessig sittende er den vanskelig å skille fra ein hvilken som helst "vanlig" Les Paul - den ligger akkurat slik ein LP med 60's slim taper hals skal i hånda og det låter som sagt knallfint. Stående er den mye lettere enn ein vanlig LP (tipper ca samme vekt som ein typisk SG) så her kan ain stå i timesvis uten å få dårlig rygg :) Det er kanskje litt shemale-gitar dette her - halsen/øverste halvdel er skikkelig deilig, men resten ser ikkje heilt top-notch ut ? Men som sagt så både låter og spiller denne knallfint (tidenes dårligste uttrykk det der med at gitaren spiller, men det har dessverre vorte eit standard uttrykk innen gitarisk). 

Hardshell case følger med. Eg tenker 6000kr, evt pluss frakt (149kr). Eg kan levere i området rundt Bergen, ellers må den sendes med Posten.

IMG_0177.jpeg

IMG_0175.jpeg

IMG_0176.jpeg

IMG_0179.jpeg

Endret av McJostein
  • Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive