Gå til innhold
gitarleik

Martin introduserer "Modern Deluxe Series"

Anbefalte innlegg

Såg tidligere i dag at Martin introduserer "Modern Deluxe Series" i år. Selv om de fleste av "innovasjonene" er blitt brukt av andre mindre aktører, er det vell sjeldent Martin gjør såpass dristige endringer som dette. Må si jeg er mer positiv til spesifikasjonene enn selve navnet på serien. Likevel dristig med tanke deres vanligvis tradisjonelle fokus og historie. Taylor gjorde vell noe mer kontroversielt gjennom sin markedsføring av "V-bracingen", men er kjent for å markedsføre seg som et innovativ gitarprodusent. Listepris er 4399$- 5199$ avhengig av modell. Hva tenker folket?

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda ! Men 'Hearing is believing' ... Er selv såpass bitt av "Collingsitus" at ... hmm ... ?
Men en Martin D-18 hadde ikke vært feil det ... Men ikke med de stemmeskruene der ! Skulle vært polert nikkel ... ikke gull ... ?

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For all del, kan godt være gode gitarer, men close match down to the molecular level og liquidmetal bridge pins? I call BS på Martins markedsavdeling. Her kaster de bare ut store ord og forventer at stor fisk biter på. 

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 hour ago, MartheyG said:

For all del, kan godt være gode gitarer, men close match down to the molecular level og liquidmetal bridge pins? I call BS på Martins markedsavdeling. Her kaster de bare ut store ord og forventer at stor fisk biter på. 

Det var dette i tillegg til bridge plate i composite carbon fibre som også for meg fremstod som mest markedsføring. Martin påstår jo å ha perfeksjonert "torrification" av gitartopper gjennom Martin VTS som vertfall brukes Authentic serien. Tviler dog sterkt på at det skiller seg stort fra prosessen eksempelvis Collings eller Bourgeois benytter på sine bakte gitartopper. Tviler dog ikke på at det er veldig bra gitarer 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
47 minutter siden, gitarleik skrev:

Tviler dog sterkt på at det skiller seg stort fra prosessen eksempelvis Collings eller Bourgeois benytter på sine bakte gitartopper. Tviler dog ikke på at det er veldig bra gitarer 

Det gjør ikke jeg heller, det er bare flosklene de benytter seg av her jeg virkelig ikke biter på, så jf. posten min over, så er jeg vel ikke storfisk ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne tenkt meg en å prøve et par slike. Hadde en Martin D16, satt opp perfekt av Falck - som jeg solgte altfor billig, den skulle jeg gjerne hatt tilbake. Men de har generelt steget i pris og bruktprisene på disse er gått fra 7k til 12k. Angrer veldig. Men skal få testet de nye seriene når de er tilgjengelig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.