Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe ny 7-strenger, Ibanez?


Kåre Tønnessen

Anbefalte innlegg

Lekt med tanken en liten stund om jeg skal kjøpe meg en 7 strenger og må si jeg liker Ibanez... De fleste bandene jeg hører på bruker det. Har forskjellige typer 6 strengere, men har lyst til å prøve meg på en "billig" gitar med 7 strenger og Ibanez. Kom gjerne med forsterker forslag også. 

Sjangerne er metal- og deathcore med drop C/ Drop G (Drop C for det meste)

Tar også imot innspill om hvordan pickups som kanskje burde haes, eller som er bedre enn det som står på originalt, hvis det er behov for det...Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye ønsker du å bruke totalt for forsterker og gitar? 

Skal fu spille høyt i band, eller skal du spille i leilighet/rekkehus? 

Er du åpen for brukt eller tenker du nytt? Jeg ville forsøkt meg på en Prestige modell, for eksempel RG1527. Alternativt en japansk RG7420, RG7421 eller S7421 hvis du kommer over en brukt. 

Er du på veldig lavt budsjett så går RG7321 for under 3k brukt. Tenk at du trenger litt ekstra for å skifte Pickups. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2019 den 17.36, Troll skrev:

Hvor mye ønsker du å bruke totalt for forsterker og gitar? 

Skal fu spille høyt i band, eller skal du spille i leilighet/rekkehus? 

Er du åpen for brukt eller tenker du nytt? Jeg ville forsøkt meg på en Prestige modell, for eksempel RG1527. Alternativt en japansk RG7420, RG7421 eller S7421 hvis du kommer over en brukt. 

Er du på veldig lavt budsjett så går RG7321 for under 3k brukt. Tenk at du trenger litt ekstra for å skifte Pickups. 

Minst mulig 2-3k for gitar usikker mtp forsterker? Har en Peavey Blazer 158 nå (gammel men ok for hjemmebruk)

Kan godt kjøpe brukt hvis gitar/forsterker er i bra stand. Mest spilling hjemme ja. (Hvertfall i begynnelsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.