Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kabinett, Marshall MX412


Anbefalte innlegg

Ja ser mange skryter av G12H også. Har lest at V30 er litt tynnere/kvassere mens G12H er mer rundere og har mer mellomtone. Skal vist være magisk å ha ett 2x12 kabinett med ett element i hver! Kanskje det burde prøves :) skal vel ikke være noe problem og modifisere kabinettet slik at jeg får stereo også istedet for en innput og en link :)

Endret av Soundmannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda selvfølgelig. Og skal man ta den lengre har rommet og akustikken også noe å si, men alle A/B tester av disse elementene jeg har hørt på Youtube så er generelt V30 kvassere kontra G12H. Har mann ett av hver i kabinettet, så kan mann mikke opp det elementen som passer best til profilen jeg bruker. Blir kanskje mer allsidig da når jeg alt fra blueas til metal og bruker mange forskjellige profiler? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Soundmannen skrev:

Joda selvfølgelig. Og skal man ta den lengre har rommet og akustikken også noe å si, men alle A/B tester av disse elementene jeg har hørt på Youtube så er generelt V30 kvassere kontra G12H. Har mann ett av hver i kabinettet, så kan mann mikke opp det elementen som passer best til profilen jeg bruker. Blir kanskje mer allsidig da når jeg alt fra blueas til metal og bruker mange forskjellige profiler? :)

Mange som mikser høyttalerelemeter i kabinettene sine, så det er jo bare å prøve det. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Slashaxl skrev:

Bare merk at V30 trenger en del timer for å spilles inn, så den vil være litt krassere i starten. 

Ja den er litt krass i utgangspunktet så kan nok fort hende at de er litt kestra krasse under innspilling. Får sette på Gunsn Roses/slash gitarspor på loop i kempern så får den kose seg litt før jeg tester ??

Endret av Soundmannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg fått testet litt! :)

låt ganske bra! Litt kvast men det blir nok å låte ganske perfekt etter litt innspilling. Prøvde å sette i creamback elementet men V30 har så høy følsomhet at jeg hørte nesten ikke creambacken selv om jeg hadde øre inntil. Så må sette inn en bryter så jeg kan switche mellom elementene. Eventuelt sette ei demping krets på V30.

 

Screenshot_20190116-222955_Gallery.jpg

Endret av Soundmannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Noe her jeg ikke forstår...
Både V30 og Creamback'ene jeg har er 16 ohm. I følge produkt arkene vedlagt har begge en følsomhet på 100db. Det vil si at ved tilført lik effekt, skal dem spille like høyt i DB. Men det gjør de altså ikke. Det er så stor forskjell at når jeg spiller på moderat volum, så hører jeg så vidt Creamback'en når jeg har øret helt inntil elementet, mens V30 har et ganske høyt volum, selv på 10 meters avstand. Er sikkert 20db i forskjell. Hva er galt??

V30.PNG

Creamback.PNG

Endret av Soundmannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.