Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prøver meg på å bygge pedalbrett


Anbefalte innlegg

Av ingen annen grunn enn at jeg ville lage noe "køstom" så prøver jeg meg på å bygge pedalbrett. Jeg spurte om råd angående treslag her på forumet tidligere, men fant ut at jeg holder dette enkelt og billig for å se om jeg i det hele tatt har noe håp som pedalbrett-snekker. Om det faktisk blir et oppegående resultat så får vi snuse på andre treslag for versjon 2.0.

Brettet blir i to "etasjer" med en skjult plattform til strømforsyningen innvendig. Første "etasje" (i front) blir tilpasset minipedaler, mens toppetasjen primært skal holde delay og reverb, med litt ekstra plass til annen moro etter behov.

Baksiden får en stor åpning for strømforsyningen (strømkabel og kjølevifte), en Voodoo Lab Pedal Power 4x4.

Ett av målene her er å holde det kompakt, så brettet blir et par cm bredere enn et Pedaltrain Nano.

Planen er å behandle det med en eller annen beis-lignende substans, men vi får se om vi noen gang kommer så langt.

 

Steg 1: Lag en plan

(NB: Skala er ikke tatt hensyn til her, så ignorer at bredder og lengder ikke ser korrekt proposjonert ut)

K9lA7aP.png

 

Steg 2: Kjøp inn en hylleplate på Biltema som forhåpentligvis er stor nok. Endte med en på 250 x 1200 x 18 mm. Mål opp og tegn inn oppdelingen fra steg 1.

GRuS2I6.jpg

 

Mer kommer, håper jeg.

Endret av Naigewron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget noe i samme stil. Brukte overskudd av gulvhyntonitt som mor hadde til overs som topplater. Tåler en trøkk og er relativt tynne. Et helvete å sage i da.
Ramme er tatt  fra rammen til et kassert stuebord.
Ble litt større enn hva som ville vært optimalt men har gjort jobben nå i mange år.
Power og split under brettet.

20190102_214725a.jpg

20190102_214741a.jpg

Endret av Æljen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Noen som vet hvor jeg får kjøpt gjennomføringer for jack og strøm? Hadde vært kult om jeg kunne hatt pluggene i brettet.

Type slik som på siden av dette brettet (ikke nødvendigvis akkurat de pluggene altså):

 

Screenshot_20190118-181938_Chrome.jpg

Endret av Naigewron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, vim said:

Har tidligere handlet sånt hos ljudia.no og elfadistrelec.no. Begynner å bli et par år siden men...

Peiling på hva de egentlig kalles? Vanskelig å google når jeg ikke vet hva det heter :P

Edit: Kan se ut til at det heter panelsokkel

Endret av Naigewron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et alternativ å bruke vanlige stereo eller mono Jack? Eller ser jeg feil? Har hvertfall bestilt en bunch for pedalbygg på ebay.

https://www.ebay.com/itm/10Pack-6-3mm-1-4-Inch-Mono-Audio-Socket-Jack-Female-Connector-Panel-Mount-Solder/123255670649?epid=15021521486&hash=item1cb29c4779:g:WRcAAOSwSrxbTVYh

Funker fint, koster lite😊

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.