Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prøver noe annet her...


Anbefalte innlegg

Takk for det... Ja CastorFiber, det er akkurat den følelsen jeg sitter på, du traff spikeren på hodet (som så mange ganger før). Spørs hvordan det går med byggingen fremover nå... kansje øvinga blir prioritert fremover... må bare få denne spillbar først. En av grunnene til at jeg poster dette er jo selvsagt i håp om at forumet holder fram...

Endret av arneK
Glemte et par ting.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da går det fremover igjen etter en travel Mai hvor gitaren blir prioritert vekk.  Borret hull for tunere og ferdig med halsprofilen, har også frest til helen med overheng av gripbrettet. Det gjenstår noe finpussing før jeg begynner på tru oil finishen. Tenkte å ta det før sliping av radius og montering av bånd, pga å slippe å få tru oil oppå gripbrettet, pluss å ikke skitne til bjørka med skit. Grover Sta-tite stemmeskruer. Ps, brukte sponhøvelen på hele profileringen, da raspen min ikke har kommet enda. Den ble bra etter et nøye oppsett.

15594807216043713103368096112206.jpg

Endret av arneK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har beiset halsen med vannbasert beis, bare en liten nyanse i en slags vintage amber som jeg mikset av gul,70%, eik brun, 25% og lys grønn, 5% anslagsvis. Og fått på 5-6 strøk av tru oil. Synes det ser lovende ut, og litt overrasket at ikke bjørk er mer vanlig å bruke som hals... 

15601096028217460428986699319684.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det ble ny finish da, etter mye pussearbeid for å fjerne gammel lakk. Dessuten freste jeg ut ny halslomme som passer den hjemmelagde halsen, samt at jeg har satt på stemmeskruene på halsen.  Skulle kjøpe bånd til halsrn men gitarbutikkfyren har ferie, så det blir vel til uka... legger ut et bilde som skal vise spillet i lønnetreet. 

20190629_182000.jpg

20190629_182439.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.