Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prøver noe annet her...


Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Jeg har lagt på endel lag tru oil, men får ikke til noe bra resultat. Det blir appelsinhud og støv på overflaten. Hva gjør jeg feil? Jeg vurderer å lakke over med klarlakk og våtslipe istedenfor nå... har brukt vel 8 mnd på denne nå, herregud. Noen gode tips?

20190629_182027.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fremover i sneglefart, nå driver jeg og prøver å file til bein-nut. Fikk låne noen spesialfiler av en bekjent som også driver og bygger gitar / bass. Frykt for å ta av for mye, det er første gang dette. Fikk også låne fil for spor til strengene og avstandslinjal til strengenes mellomrom.

15640005455219176346542478173638.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er våtslip og polering gjort. Og halsen er montert sammen med bridge, for å se hvordan det stemmer med høydene. Mulig jeg må justere høyden i neck pocket da jeg synes den virker som om halsen ble litt for høy. Men først må jeg rense opp hullene for ferrules, da det kom litt lakk nedi hullene.

20190816_193846.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, i dag fikk jeg rensket opp i alle hull etter lskken, jeg fikk justert halslomnen til bra dybde, montert halsen, strenget opp for å teste ut denne halsen min, filt spor i bin nøtta. Det gjenstår endel setup, men den er i allefall spillbar og inntonerbar. Bare resten igjen nå så.. katta følger med i bakgrunnen.

20190817_195633.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Truckstop Chuckie skrev:

Det er så herlig friskt design på denne her! 

Er nødt til å få testet ut Herdins lakkbeis, 

Takk for det🙂. Finishen består av Herdins vannbasert beis blanding av rødt og litt mahogany brunt. Det er den typen man kjøper på pose og blander ut i vann. Tror det ble tre strøk. Over dette la jeg vannbasert lakk som jeg kjøpte på Jula av alle steder. La på med rulle og pensel.Sikkert ti strøk for å få nok tykkelse på for å unngå gjennomsliping. Våtsliping opp til 3000, og polering med bilpolish. Halsen fikk tru oil, gulfargen er samme type beis på pose, gult, litt brunt og enda mindre grønt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skavise... det nærmer seg lodding, men hvordan skal jeg koble dette? De sorte/hvite er fra pickupene, den røde er jording fra bridge... en les paul type switch.  Så kommer de fra jack inngangen, men først i morra, da jeg må en tur på sjappa og kjøpe mer kabel.

20190825_142148.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.