Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte pickups, hvor kjøpe potmetere, kondensator osv


Anbefalte innlegg

God kveld, og en fortsatt god jul!

Jeg har et sett Bare knuckles pickups som jeg har lyst til å montere over til en SG. Har til nå pleid å bruke en gitartekniker når noe med elektronikken skal gjøres noe med. 
Gjør det meste andre selv, og kunne tenkt meg å lære meg å lodde opp elektronikken også.  Er ikke ukjent med en loddebolt, bare ukjent med elektronikken i gitaren og hvor jeg kjøper det.

Humbuckerene har 4 ledinger, så tenkte å ha push \ pull på tonekontrollene, for coil split. 

Siden det er en SG, og den er såpass slank så burde jeg vel ha "Short shaft" potmetere, ikke sant? 500k. Er det forkskjell på tone og volum potmetere?
Flere typer kondensatorere? 

Noen nettsider som har mye tilbehør til slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volum pleier å være log (500K A) og tone lin (500K B )
Du trenger nok short shaft ja.
Når det gjelder kondensatorer så er vel 15-22nf mest brukt.
Det finnes kit å få kjøpt, dog gjerne litt overpriset.
Gitarist.no
RS Kit

Vil du spare noen kroner og ikke har alt for dårlig tid er det nok lurest å handle fra utlandet og seperate deler og ikke kit.

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale pre-wired kit fra denne karen:

https://www.homeoftone.co.uk/

Du trenger da bare fokusere på å lodde på pickupene. En god del billigere enn f.eks. RS-kit. Står ikke listet pre-wired med push/pull, men det er godt mulig han lager på bestilling hvis du dropper han en mail og spør.

Ellers har StewMac alt du trenger til en grei pris, men jeg mener å huske at frakta blir relativt dyr hit til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.