Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

headphone amp lav lyd


CakeLife

Anbefalte innlegg

Hei har en marshall dsl 20 som jeg nettopp fikk ett par beyerdynamic 770 80 ohm til. funker fint men høres ut som det er litt lav lyd i hodetelefonene, antar det er fordi de er 80 ohm og forsterkerens emulerte utgang kanskje ikke er helt optimal for det. finnes det noen form for forsterker til hodetelefonene jeg kan ha mellom selve gitar ampen og hodetelefonene for  å få høyere volum? hvis det finnes, har dere noen anbefaling? helst så billig som mulig da økonomien ikke er helt kommet seg etter jul :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker ikke som volumknappene på selve gitarforsterkeren har noe å si på lydstyrken når hodetelefonene er koblet til gitarampen, kun volum knappene på gitaren som forandrer lydnivået. kan seff være jeg som gjør noe feil her også da, jeg har liten peiling da jeg er helt fersk gitarspiller :) har bare puttet hodetelefonene i emulated out utgangen, skrudd opp volumknappene på les paulen til maks og satt selve ampen i standby (sånn at den ikke lager lyd ut høytaleren i forsterkeren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra et annet forum:

«Quite a few people on various forums are concerned about the emulated out of our DSL20H and DSLCR amps. It seems that there is a set level for the emulated line out and headphones which can only be adjusted with either the guitar volume knob or gain channel knob. The channel volume does nothing to the line out/headphones only to the speaker output.

Is this normal behaviour? Where the gain knobs are the only controls on the amp that increases the loudness of headphone/line out».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, CakeLife skrev:

Ah ok. er dette noe jeg evt kan komme meg rundt ved å plugge inn en billig hodetelefonforsterker mellom gitarampen og headsettet?  er veldig fornøyd med forsterkeren ellers, men er rimelig pyy hvis det ikke funker pga den er defekt :(

Den er vel ikke defekt, er vel bare sånn den er laget? Aldri brukt hodetelefonforsterker, så der får du bare prøve deg frem. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig design, spesielt med tanke på et en så stor produsent som Marshall. Enten må du kjøpe deg en forsterker, eller så kan du som en midlertidig løsning kjøre lyden inn en et stereoanlegg eller lydkort for å forsterke og bruke headsett. 

Kan også være greit å vurdere noe helt annet til stille øving. Syns personlig det er bedre lyd o f. Eks Line6 POD eller et lydkort med Guitar Rig eller Bias FX installert enn de fleste amper med emulerte lyd ut. Trenger ikke koste mye for et slikt interface ? 

En POD 2.0 kan du få tak i for 300kr på finn. 

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.